ده سال است که موضوع وجود پیوست اجتماعی در طرح های شهری حائز اهمیت شده ؛ این در حالی است که به نظر می رسد برخی پروژه هایی که اجرا شده، همچنان پیوست اجتماعی ندارد زیرا برخی از آنان محیط شهر را دچار اختلال کرده است.
کد خبر: ۴۷۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 14 August 2017
به گزارش تابناک : ده سال است که موضوع وجود پیوست اجتماعی در طرح های شهری حائز اهمیت شده است.  از سال۸۶۶ و با تصویب شورای شهر تهران، شهرداری موظف شد برای اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی خود، اقدام به تهیه پیوست‌های اجتماعی کند؛ این مصوبه در صورتی از شهرداری خواسته شده که بنا به اظهارات اقبال شاکری، نبود پیوست اجتماعی نقص بزرگی در پروژه های شهری است. به نظر او پروژه ها و طرح های نیمه تمام وجود ندارد بلکه پیوست های اجتماعی به خوبی اجرا نمی شود. در این خصوص خبرنگار تیتر شهر به سراغ مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای شهر تهران رفت و ماجرا را از او جویا شد. طلایی در این رابطه گفت: شورا از دوره سوم، شهرداری را ملزم به تهیه پیوست اجتماعی برای تمام پروژه ها کرده است. پروژه ها تا آن جایی که من خبر دارم پیوست اجتماعی دارد اما به نظر من پیوست های اجتماعی کیفیت، محتوا و عمق لازم را ندارد. 

وی افزود: مطالعات و پژوهش ها برای اینکه یک پیوست کاربردی و اثر بخش باشد، دارای کیفیت لازم نیست. این نقطه ضعفی است که بر پیوست های اجتماعی وجود دارد. 

طلایی با تاکید بر اینکه در ابتدا باید ببینیم مفهوم پیوست اجتماعی چیست، عنوان کرد: مفهوم پیوست اجتماعی این است که به فرض وقتی می خواهیم پروژه ای در محلی اجرا کنیم ببینیم که آن محل نگاه مردم، شرایط جغرافیایی، کاربرد محل چیست و خیلی مولفه ها را باید دید.
این عضو شورای شهر ادامه داد:  پیوست اجتماعی ابعاد انسانی و رابطه بین انسان ها و پروژه را تعریف می کند. وی گفت: همان گونه که در پروژه های شخصی شهروندان را ملزم به پیوست اجتماعی کردیم، سرانجام آن پیوست اجتماعی تنها بنری شده که از مردم بابت مزاحمت عذر خواهی می کنند.

طلایی در پاسخ به این سوال که نقش شورا در نظارت بر پیوست های اجتماعی چیست، گفت: شورا تنها می تواند تذکر بدهد که البته تذکراتی در این زمینه نیز داده شده است. 




منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار