یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی مربوطه باید در حوزه مدیریت طرح های نیمه کاره راهسازی مدیریت جدی داشته باشد، توضیح داد: هم در وزارتخانه و عوامل اجرایی باید این توان وجود داشته باشد.
کد خبر: ۴۷۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 14 August 2017

به گزارش تابناک : وزارت راه وشهرسازی یکی از وزارتخانه های مهم و حساس است که انتخاب وزیر آن همواره با حاشیه های زیادی همراه بوده است. از آنجایی که در حال حاضر تامین مسکن یکی از بزرگترین دغدغه های هر خانواده ای ایرانی محسوب می شود و از آن سو ، به دلیل ناقص بودن زیرساخت های حمل و نقل کشور ، چشم امید همه به وزیر این وزارتخانه است تا بتواند مشکلات را مرتفع کند.

تکالیف اصلی وزیر راه دولت دوازدهم از نگاه کارشناسان
در اینباره ، حسین وکیلی ، کارشناس اقتصادی با بیان اینکه چیدمان کابینه باید به گونه ای باشد که مشکلات کشور را حل کند، در گفتگو با اکوتیتر گفت: اصولا انتخاب وزرای  کابینه باید  بر اساس چشم انداز بیست ساله 1404  و برنامه توسعه ششم و چهار چوب بودجه ای که برای سال  96 به تصویب رسیده باشد. همچنین چیدمان کابینه باید به گونه ای باشد که در واقع وزرایی که مسئولیت این وزارتخانه ها برعهده می گیرند که اهداف مغفول مانده در برنامه های گذشته و دوره های قبل را بتوانند در این دوره 4 ساله برطرف کنند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه مسکن در کشور گفت: در حال حاضر ضعف بخش مسکن بسیار واضح و گویا است. برنامه مسکن مهر ضمن اینکه ویژگی های مثبتی دارد اما به واسطه عدم مدیریت صحیح  این طرح بزرگ ملی و عدم آمایش سرزمین برای استمرار این مجموعه های مسکونی ، باعث شد یک ناهماهنگی هایی بر آن پیش بیاید  که الان ما میبینیم برای دسترسی اهالی این مجموعه ها به شهرهای بزرگتر، اماکن عمومی و محل های کار  معضلاتی ایجاد شده است.

وکیلی افزود: واحدهای باقی مانده  باید مورد مطالعه و مدیریت صحیح قرار گیرد تا گلایه ها  و شکایت ها افرادی که ثبت نام کرده اند و اقساطشان را پرداخت کرده اند  پایان یابد.

وی با اشاره به طرح مسکن اجتماعی و بی نتیجه ماندن آن در طول دوره فعالیت دولت یازدهم گفت:  در زمینه مسکن اجتماعی هم باید وزیر پیشنهادی این امر مهم و استراتژیک را در نظر بگیرد که تابه حال چندین بار طرح  مذکور مطرح و قرار شده 50 هزار واحد نیز ساخته شود اما  بنا به دلایل مختلف مورد توجه و اقبال مسئولین امر قرار نگرفت. در حالی که  مسکن اجتماعی یرای حل مشکل مسکن برای اقشار کم درآمد و برای گروهای سنی  که تازه به صحنه بازار تقاضای مسکن وارد شده اند و حتی آنهایی که اجاره نشین هستند می تواند گره گشا باشد.

وکیلی ادامه داد: کما که در کشورهای زیادی هم این طرح اجرا شده  وتوانسته معضل مسکن را حل کند.

وی  همچنین با اشاره به  اهم مشکلات کشور در حوزه راه گفت:  در زمینه راه و زیربناهای حمل و نقل  کشور، باید مد نظر قرار گیرد که در حال حاضر راههای مواصلاتی ناتمام زیادی در کشور داریم که  جزو سرمایه های ملی کشوراست و باید با توجه به سرمایه های که تاکنون برای آن صرف شده و ناتمام رها شده  به آنها توجه کرد.

وکیلی افزود: از این  طرح ها می توان به آزاد راه استراتژیک تهران- شمال که  عملیات ساخت آن بسیار طولانی شده است اشاره کرد. این مسئله  برای کشوری که توانمندی ها و امکانات مالی زیادی دارد به خصوص در دولت نهم و دهم، به راحتی می شد آن را به اتمام رساند . علاوه بر این  راه هایی نظیر این  آزادراه را که  جزو سرمایه های پایدار راهسازی هستند نیز می شد  به نتیجه رساند.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی مربوطه باید  در حوزه  مدیریت طرح های نیمه کاره راهسازی مدیریت جدی داشته باشد، توضیح داد: هم در وزارتخانه و عوامل اجرایی باید این توان وجود داشته باشد.

وکیلی عدم توجه به جوان گرایی در چیدمان کابینه دوازدهم را یکی از نقاط ضعف جدی دانست و افزود:  در مورد چیدمان کل مجموعه کابینه انتظار می رفت که جوانگرایی بیشتری صورت می گرفت.  چرا که ما مدیران متخصص جوان و متعهد زیادی داریم ولی این حلقه بسته باعث شده از این توانمندی ها استفاده نکنیم آن هم در کشوری که نیاز به پر کردن فضاهای خالی مدیریتی است و باید آن را روی ریل آورد. قطعا این کار توان زیادی می خواهد وچنین ویژگی در افراد بالای 60 سال کمتر یافت می شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مسن برای کارهای تحقیقی ، فرهنگی کارا هستند، گفت:  اما برای وزارتخانه هایی که نیاز به بازسازی فضاهایی که مشکل دارند  و موانع مختلفی بر سر راه آنها وجود دارد نیاز به جوان گرایی داریم  که میانگین سنی کابینه این را نشان نمی دهد. 




منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار