آموزش و پرورش استان البرز در بخش تجهیز مدارس با کمبودهایی مواجه است که لازم است از سوی مسئولان کشوری - استانی تحت عنوان یک اولویت فراموش نشدنی برای سال تحصیلی جدید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۷۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 14 August 2017
به گزارش تابناک  : گزارش های مردمی و کارشناسان عرصه تعلیم و تربیت حاکی از کافی نبودن تجهیزات در فضاهای آموزشی البرز است که لازم است در فرصت باقی مانده تا زمان بازگشایی مدارس به این موضوع مهم در این استان توجه ویژه ای شود. تعداد زیادی از مدارس البرز در انتظار تعمیر و بازسازی در قالب طرح پروژه مهر 96 به سر می برند که رفع این نواقص با برنامه ریزی که اداره کل آموزش و پرورش البرز در این زمینه در دستور کاری - اجرایی خود قرار داده است، می تواند منجر به بهبود بخشی از شده و به این نیاز مهم برای آرامش، ایمنی و آسایش دانش آموزان در مدارس و همچنین رشد آموزشی و توانمند سازی آنها در بخش های مختلف از جمله امور تربیتی، مهارتی، علمی، ورزشی و فرهنگی پاسخ مثبت بدهد. مدارس استان البرز نیاز به تجهیز در بخش فضای کتابخانه ای ، نمازخانه ، آزمایشگاه ، هوشمند سازی کلاس های درس ، سیستم گرمایشی استاندارد ، سالن و وسایل ورزشی ، بهسازی و تعمیرات کلاس های درس و محوطه آموزشگاهی دارد. البرز کوچک‌ترین استان کشور از نظر وسعت است اما از نظر جمعیتی پنجمین استان کشور محسوب می‌شود و جمعیت دانش آموزی آن نیز با جمعیت کل چندین استان کشور برابری می کند لذا می طلبد نگاه مسئولان کشوری به ویژه وزارت آموزش و پرورش به البرز درسطح ملی باشد تا بستر زیر ساخت های آموزشی ، پروزشی و تجهیزاتی در این استان متناسب با رشد جمعیت دانش آموزی در آن ارتقاء یابد. استان البرز نیازمند امکانات ویژه در بخش آموزش و پرورش و مدرسه‌ سازی است که از این مهم هماهنگ با توسعه جمعیتی در البرز نباید غفلت کرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز روز دوشنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی و کافی نبودن آن، کمک و مشارکت خیرین برای ساخت و تجهیز مدارس در این استان ضروری است. خسرو ساکی افزود: به سبب کمبود اعتبار در ساخت و تجهیز مدارس پیشبرد برنامه‌ها و تکمیل پروژه‌ها با مشارکت خیرین در این استان در حال اجراست.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 30 درصد مدارس البرز توسط خیرین احداث می‌شود که در سال های اخیر این میزان به مرز 45 درصد رسیده است. وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد مدارس در البرز 2 شیفت فعالیت می‌کنند، افزود: از نظر امکانات و تجهیزات نیز با کمبودهای مختلفی روبرو هستند. وی خاطر نشان کرد: همچنین تخریب و مقاوم سازی 300 مدرسه نیز باید انجام شود تا وضعیت البرز از لحاظ سرانه آموزشی با سایر استان‌های کشور برابر شود. وی بیان کرد: تعمیرات اساسی سالانه 500 مدرسه و تجهیزات کلاس‌ها امری است که باید مورد توجه قرار گیرد که این بخش نیز در استان البرز به اعتبار بالایی نیاز دارد . 
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه در دولت یازدهم به آموزش و پروش استان توجه ویژه ای شده است، اضافه کرد: می طلبد در دولت دوازدهم نیز در بخش های آموزشی ، پرورشی ، پژوهشی ، ورزشی و رفاهی به این استان نگاهی خاص شود. وی اظهار کرد: در سال 92 تعداد کلاس های کالبدی در این البرز 9 هزار و 86 بوده که در سال 95 به 10 هزار و 437 کلاس افزایش یافته است. وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید آمار سالن های ورزشی درون و برون مدرسه ای از 36 سالن به 45 سالن رسیده است یعنی 9 سالن ورزشی برای دانش آموزان البرزی احداث شده است. وی از احداث ، توسعه و تجهیز نمازخانه های مدارس از 985 به 1162 و کتابخانه های مدرسه ای و کلاسی از 4 هزار و 300 به 8 هزار و 78 بعنوان دیگر دستاورد دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش البرز نام برد.و ی یاد آور شد: در بخش توسعه و تجهیز آزمایشگاه مرکزی و پژوهش سرای دانش آموزی نیز شاهد افزایش از 3 به 10 در این استان هستیم به گونه ای که در این مدت 7 آزمایشگاه برای دانش آموزان پژوهشگر علمی در البرز تجهیز شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: توسعه و تجهیز دارالقرآن ها نیز از 2 به 9 افزایش یافته است لذا در این دولت 7 دارالقرآن فعال و تجهیز شده است. ساکی توسعه و تجهیز مراکز مشکلات ویژه یادگیری ، مشاوره دانش آموزی و خانواده از 10 به 21 ، افزایش تاسیس هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش از 87 به 94 را از دیگر اقدامات ارزشمند این دولت در بخش آموزش و پرورش البرز دانست. وی گفت: برای اولین بار در سال 95 مراکز یادگیری محلی البرز احداث ، توسعه و تجهیز شد و مراکز درمانی ویژه فرهنگیان نیز از 1 به 3 در این استان افزایش یافت در حالی که این استان حداقل به 10 مرکز یادگیری دیگر نیاز دارد. ساکی خاطر نشان کرد : در دولت یازدهم همچنین شاهد احداث،توسعه و تجهیز مراکز رفاهی از 9 به 14 و کانون ها و اردوگاه های فرهنگی و تربیتی از 6 به 14 ، مدارس غیر دولتی از 302 به 505 مدرسه ، توسعه و تجهیز آزمایشگاه و گارگاه مدارس از 14 به 60 و احداث سالن های کنفرانس و فضاهای اداری از 1 به 6در این استان بوده ایم که با توجه به رشد سالانه 3 درصدی دانش آموزان نیاز به امکانات و تجهیزات بیشتری داریم. مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: در دولت تدبیر و امید تعداد مدارس متصل به پرتال همگام در این استان از 50 به هزار و 100 مدرسه و مدارس هوشمند از 2 هزار و 200 به 5 هزار و 440 کلاس درس رسیده است در حالی که این اقدامات تنها زمینه برخورداری یک سوم دانش آموزان از این تجهیزات و امکانات را بوجود آورده است. استان البرز 440 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 معلم شاغل دارد.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار