ایجاد تعادل در یک رژیم غذایی سالم بسیار اهمیت دارد؛ به طوریکه مصرف زیاد نان گندم ممکن است مضراتی را برای افراد به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۴۷۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 14 August 2017
به گزارش تابناک : براساس توصیه وزارت کشاورزی امریکا، میزان مورد نیاز نان گندم برای مصرف بانوان بزرگسال روزانه ۱۷۰ گرم، مردان حدود ۲۲۶ گرم و مردان بالای ۳۰ سال روزانه ۱۹۸ گرم است.

سرطان روده بزرگ

براساس کلینیک مایو، ابهاماتی در مورد ارتباط بین میزان بالای فیبر غذایی موجود در نان گندم و پیشگیری یا پیشرفت سرطان روده بزرگ وجود دارد. بنابراین برای اطمینان، بهتر است میزان مصرف توصیه شده روزانه نان گندم و فیبر غذایی رعایت شود، همچنین از یک رژیم غذایی غربالگری سرطان روده بزرگ پیروی کنید.

افزایش وزن

مصرف مقدار زیادی از نان گندم ( زمانیکه کالری دریافتی بیشتر از کالری مصرفی باشد) می تواند منجر به افزایش وزن شود. کالری مورد نیاز براساس سن، جنسیت، وزن، وضعیت سلامتی و میزان فعالیت افراد با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی بیشتر افراد بهتر است برای حفظ تناسب اندام کمتر از ۲۰۰۰ کالری در روز دریافت کنند. همچنین انجام تمرینات ورزشی مانند ایروبیک در بیشتر روزها می تواند به سوزاندن کالری اضافی مصرف شده کمک کند.

کمبود

مصرف بیش از حد نان گندم منجر به عدم مصرف سایر موادغذابی مورد نیاز بدن و در نتیجه پیشرفت کمبودهای تغذیه ای خواهد شد. برخی از علائم کمبودهای تغذیه ای شامل خشکی مو، شکنندگی ناخن ها، موم بیش از حد گوش، خرابی دندان، سردی دست ها و تاخیر در روند بهبودی زخم ها است. البته علائم براساس کمبودهای تغذیه ای متفاوت است. به طور کلی درصورت احساس خستگی یا مریضی با پزشک خود مشورت کنید، زیرا می تواند نشانه ای از کمبود تغذیه ای باشد.

آلرژی

افرادی که به موادغذایی حاوی گندم آلرژی دارند، مصرف نان گندم نیز برای آنها عوارضی مانند گرفتگی عضلات معده، نفخ و گاز روده به همراه خواهد داشت. همچنین افرادی مانند بیماران سلیاک که عدم تحمل گلوتن دارند ممکن است اسهال مزمن یا یبوست، کاهش ناگهانی وزن یا افزایش وزن و کم خونی را تجربه کنند. این بیماری می تواند در هر زمانی بروز یابد و حتی ممکن است با یک عفونت ویروسی، عمل جراحی، بارداری، زایمان و استرس ایجاد شود، بنابراین در صورت تجربه هر گونه علائم غیرطبیعی بعد از مصرف نان گندم با پزشک خود مشورت کنید.




منبع: نسخه
برچسب ها: نان گندم ، رژیم غذایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار