نایب رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر پیش بینی کرد بازار جهانی طلا بار دیگر آرام شود، زیرا تجربه نشان داده است که نوسان های شدید، مقطعی و گذرا هستند.
کد خبر: ۴۷۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 13 August 2017
به گزارش تابناک : «آیت محمدولی» با بیان اینکه تنش سیاسی بین آمریکا و کره شمالی در روزهای اخیر بازار ارزهای بین المللی و طلا را متلاطم کرده است، گفت: به نظر نمی رسد این نوسان ها دامنه دار باشد.

وی افزود: فعالان بازار طلا در ایران، از بازگشت آرامش استقبال می کنند زیرا در شرایط نوسان، مشتریان خرد از خرید منصرف می شوند و خرید خود را به آینده موکول می کنند.

محمدولی در ادامه افزود: در روزهای اخیر، تنها خریداران که مجبور به انجام خرید بوده اند، به بازار مراجعه داشتند.

وی قیمت هر گرم طلای 18 عیار را در معاملات امروز (یکشنبه) یک میلیون و 191 هزار ریال اعلام کرد که از شدت رشد آن نسبت به روزهای گذشته کاسته شده است.

بر اساس این گزارش، بر اساس نرخ های اعلامی تارنمای اتحادیه طلا و جواهر تهران، فعالان بازار سکه و ارز روز شنبه(دیروز) هر قطعه سکه طلا طرح جدید را با 28 هزار ریال افزایش نسبت به پنجشنبه گذشته (19 مرداد) 12 میلیون و 247 هزار ریال فروختند اما سکه بهار آزادی طرح قدیم 70 هزار ریال کاهش قیمت داشت و 11 میلیون و 940 هزار ریال فروش رفت.

در معاملات دیروز هر قطعه نیم سکه طلا با 35 هزار ریال افزایش قیمت 6 میلیون و 390 هزار ریال عرضه شد، هر قطعه ربع سکه و همچنین سکه گرمی هرکدام 20 هزار ریال افزایش را پشت سر گذاشتند و به ترتیب 3 میلیون و 770 هزار ریال و 2 میلیون و 510 هزار ریال در ویترین طلافروشی ها قرار گرفتند.

تنش سیاسی بین کره شمالی و آمریکا در روزهای اخیر تقاضا برای طلا را در بازارهای جهانی افزایش داد و سبب شد تا در بازار نیویورک بیشترین افزایش قیمت هفتگی این فلز گرانبها در چهار ماه گذشته به ثبت برسد.

قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه گذشته (20 مرداد) بازار کامکس نیویورک سه دلار و 90 سنت یا 0.3 درصد بالا رفت و به یک هزار و 294 دلار در هر اونس رسید. قیمت هفتگی طلا 2.3 درصد بالا رفت که بیشترین افزایش از هفته منتهی به 13 آوریل (24 فروردین) است.

در بازار لندن هر اونس طلا در پایان معاملات تحویل فوری این بازار به یک هزار و 186 دلار و 10 سنت رسید که نسبت به روز پیش از آن یک دلار و 70 سنت افزایش داشت. قیمت هفتگی طلا در این بازار 0.2 درصد افزایش داشت.

اواخر هفته گذشته، رییس جمهوری آمریکا به کره شمالی هشدار داد که با «آتش و خشم» روبرو می شود و پیونگ یانگ نیز پاسخ داد که حمله به «گوام» را بررسی می کند.

دونالد ترامپ دیروز در توییترش نوشت، طرح‌های نظامی آمریکا برای واکنش در برابر اقدام احتمالی کره شمالی آماده شده است.





منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار