فرمانده انتظامي استان البرز از دستگيري اعضاي باند کپي‌کننده کارت عابربانک با شش ميليارد ريال کلاهبرداري در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.
کد خبر: ۴۷۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲ 13 August 2017
به گزارش تابناک : سردار کامراني‌صالح گفت: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و برخورد با قاچاقچيان، مأموران مبارزه با کالاي قاچاق پليس آگاهي استان در اين مدت موفق به کشف انواع کالا به ارزش ٥٤٣ميلياردو٣٤٦ميليون و ٧٦٢ هزار ريال شدند. وي افزود: اين مقدار کالاي کشف‌شده بيشتر شامل لوازم صوتي و تصويري، لوازم آرايشي و بهداشتي، انواع پوشاک، سيگار خارجي و فراورده‌هاي نفتي است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ٦٨ درصد افزايش داشته است. اين مقام انتظامي گفت: در همين راستا  ٧٦ دستگاه انواع خودرو سبک و سنگين توقيف شد و ١٨٤ نفر که در قاچاق کالا فعاليت داشتند، دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.سردار کامراني‌صالح در ارتباط با پرونده‌هاي تشکيل‌شده درخصوص کشفيات کالاي قاچاق گفت: ٦٥ فقره پرونده بالاي ١٠ ميليون تومان، ١١ فقره بالاي صد ميليون تومان و هفت فقره بالاي ٥٠٠ ميليون تومان تشکيل شده است.
سردار کامراني‌‌صالح در بخش ديگري از سخنان خود به کشف پنج هزار کيلوگرم انواع مواد مخدر از نوع پيش‌ساخته، سنتي و صنعتي در اين استان اشاره کرد و گفت: از اين مقدار مواد کشف‌شده، هزارو ٨٩٨ کيلوگرم ترياک، ٣٣٧ کيلوگرم حشيش، ٩کيلوو ٥٠٠ گرم هرويين و مابقي ساير مواد مخدر بوده است.
فرمانده انتظامي استان البرز با اشاره به شناسايي و انهدام ١٧ باند تهيه و توزيع مواد مخدر در اين مدت تصريح کرد: دستگيري پنج‌هزارو ٥٥٧ قاچاقچي، حمل‌کننده، توزيع‌کننده و نگه‌دارنده مواد مخدر و توقيف ٦١ دستگاه خودرو سبک و سنگين از ديگر توفيقات ما  از ابتداي سال تاکنون بوده است.
سردار کامراني‌صالح گفت: پليس استان البرز از ابتداي سال جاري ١٠هزارو ٧٧٦ معتاد ولگرد و کارتن‌خواب پرخطر را از سطح استان جمع‌آوري كرده و به منظور بازگشت به زندگي عادي و اجتماعي تحويل مراکز بازپروري مجاز داده است.
فرمانده انتظامي استان البرز افزود: در پي شکايت تعدادي از شهروندان شهرستان‌هاي نظرآباد و ساوجبلاغ مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب آنها موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت. وي اضافه کرد: مأموران با انجام کارهاي اطلاعاتي، استعلام از بانک‌هاي مربوطه و شناسايي محل‌هايي که خريد در آنها صورت گرفته بود، متوجه شدند تمام خريدها از کيوسکي در شهرستان نظرآباد صورت گرفته است.  اين مقام مسئول گفت: تيم پليس به آدرس مذکور اعزام و مشخص شد مجرمان با اجاره مکان موردنظر در مدت دو ماه از حساب‌هاي بانکي خريداران برداشت و سپس مکان مذکور را
ترک کرده‌اند.
وي افزود: با توجه به اينکه متهمان به صورت حرفه‌اي و برنامه‌ريزي‌شده اقدام به کپي کارت و برداشت از حساب شاکيان کرده و سرنخي از متهمان وجود نداشت، بلافاصله رصد اطلاعاتي آغاز شد تا اينکه چهره سه نفر که اقدام به برداشت از کارت‌هاي کپي‌شده از طريق موبايل‌فروشي و طلافروشي‌هاي واقع در شهر کرج و تهران کرده بودند، شناسايي شد. سردار کامراني‌صالح گفت: کارشناسان اين پليس با بهره‌گيري از شگرد‌هاي خاص پليسي، اقدامات فني و اقدامات شبانه‌روزي يکي از متهمان را دستگير كردند و متهم اقرار کرد با همکاري چهار نفر ديگر موجودي کارت‌هاي کپي‌شده را برداشت و از طلافروشي‌هاي شهر تهران و کرج خريد کرده‌اند. اين مقام انتظامي بيان كرد: تحقيقات پيرامون شناسايي چهار متهم ديگر آغاز و مشخص شد دو متهم به جزيره کيش و دو متهم ديگر به استان کرمانشاه متواري شده‌اند؛ بنابراين مأموران با کسب نيابت قضائي و پس از چندين روز تلاش شبانه‌روزي موفق به دستگيري متهمان شدند. سردار کامراني‌صالح گفت: متهمان به جرم خود مبني بر برداشت شش ميليارد ريال از کارت‌هاي بانکي ٥٠ نفر از شهروندان اعتراف و درخصوص شيوه سرقت‌ها اذعان كردند که با اجاره کيوسکي در شهر نظرآباد به مدت يک ماه با استفاده از دستگاه اسکيمر، کارت‌هاي بانکي شهروندان را کپي و سپس به شيوه خريد يا برداشت از عابربانک مبالغي از حساب شاکيان موردنظر برداشت کرده و سپس با فسخ قرارداد اجاره، به جزيره کيش و استان کرمانشاه متواري شدند.فرمانده انتظامي استان البرز گفت : از ابتداي سال تاکنون ٣٤٦ فقره کشفيات در حوزه جرائم اينترنتي صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ٤١ درصد افزايش داشته است.سردار کامراني‌صالح همچنين افزود: در پي دريافت يک فقره پرونده از کلانتري ١٥ رجايي‌شهر مبني بر دستگيري سارقان داخل خودرو، تحقيقات تکميلي از متهمان پرونده آغاز شد.وي از اعتراف متهمان به سرقت‌هاي متعدد بانکي به شيوه زاغ‌زني از مشتريان بانک‌ها خبر داد و اذعان كرد: سارقان با دريافت فيش نوبت، منتظر سوژه‌هاي خود که اغلب وجوه زيادي دريافت مي‌کردند، شده و پس از خروج از بانک، آنها را تعقيب مي‌کردند.فرمانده انتظامي استان البرز ادامه داد: متهمان در يک فرصت مناسب پس ازترک خودرو توسط مال‌باخته، شيشه در خودرو را شکسته و وجوده نقد را به سرقت مي‌بردند.
سردار کامراني‌صالح بيان کرد: متهمان به ٢٩ فقره سرقت به شيوه زاغ‌زني از مشتريان بانک‌ها و سرقت داخل خودرو اعتراف کردند.





منبع : پیام آشنا البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار