مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرزگفت: 150 هزار تبعه افغانی در البرز ساکن هستند.
کد خبر: ۴۷۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 13 August 2017
به گزارش تابناک : اسماعیل خلیلی اظهار کرد: بیکاری فارغ التحصیلان به یکی از معضلات جدی‌کشور تبدیل شده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر سه میلیون و 200 هزار بیکار درکشور وجود داردکه بیش از 40 هزار نفر ازآنها فارغ التحصیلان البرزی هستند.
وی افزود: امروز نیروی‌کار درکشور ارزان است و همین امر باعث شده‌ کارفرما‌یان انتظار کار زیاد با حقوق‌کم از پرسنل خود داشته باشند.
وی توضیح داد: برای این‌که بتوانیم نرخ بیکاری را در البرز به زیر 10 درصد برسانیم،  باید امسال 33 هزار شغل خالص دراستان ایجاد کنیم.
این مسئول افزود: هر یک از دستگاه‌های استان موظف به اعلام ظرفیت اشتغالزایی خود هستند و باید به تعهد خود در این زمینه عمل‌کنند.
خلیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح کاروزی فارغ التحصیلان در استان اشاره‌کرد و گفت:‌ در البرز 10 هزا رو 700 نفر در این طرح شرکت‌کرده‌اند که هریک تا پایان دوره‌کارورزی هر ماه 310 هزار تومان دریافت می‌کنند.
مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی البرز توضیح داد: این کارورزان مشمول بیمه مسئولیت بدنی هستند، ولی مشمول قوانین کار نیستند و کارفرمایان موظف به استخدام هیچ یک از آنها در پایان دوره‌کاروزی نشده‌اند.
خلیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تعداد اتباع خارجی ساکن در استان اشاره‌کرد و افزود: درحال حاضر 150 هزار افغانی در استان زندگی می‌کنندکه 19 هزار نفر از آنها مجوز کار دارند و 50 هزار نفر نیز آماده به‌کار هستند.
وی‌گفت:  اتباع خارجی در البرز معمولا در مشاغلی به‌کارگرفته می‌شوند که‌ کارگران ایرانی حاضر به انجام آنها نیستند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار