معاون استاندار ازمیر ترکیه در نشست با فعالان اقتصادی البرز، از راه اندازی پرواز مستقیم کرج-ازمیر با هدف تقویت همکاری های اقتصادی دوجانبه خبر داد.
کد خبر: ۴۷۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 12 August 2017

به گزارش تابناک : رئیس اتاق البرز در این نشست ضمن استقبال از توسعه روابط تجاری با استان ازمیر گفت: پیگیر هستیم تا زیرساخت‌های لازم برای برقراری پرواز مستقیم بین دو استان مهیا شود.

مسعود قاسمی توسعه صادرات را  از اهداف مهم اتاق البرز عنوان کرد و افزود: ارتباط تجاری البرز با ازمیر ترکیه باید به نحوی توسعه یابد که بتوان سیاست صادرات‌محوری کشورمان را دنبال کرد. انتظار این است که در مقابل خرید کالاهای مورد نیازمان از ازمیر، زمینه توسعه صادرات انواع  محصولات تولیدی البرز به آن استان نیز فراهم کنیم.

قاسمی با اشاره به افتتاح نمایشگاه بین‌المللی مشترک البرز و ازمیر ترکیه در آینده نزدیک گفت: در صورت ایجاد نمایشگاه مشترک در صادرات و واردات بین دو استان تحول ایجاد خواهد شد. ویژگی مهم برپایی نمایشگاه مشترک، آشنایی کامل فعالان اقتصادی  دو استان با توانمندی‌های یکدیگر است.

احیای جاده ابریشم و گسترش روابط تجاری

معاون استاندار  ازمیر ترکیه نیز در این نشست، مذاکره در مورد احیای جاده ابریشم را ازجمله اهداف سفرش به استان البرز عنوان کرد.

اوغور کولسوز گفت: با برقراری پرواز مستقیم و ایجاد یک پل هوایی مناسب بین البرز و ازمیر، شاهد احیای جاده ابریشم هوایی و گسترش روابط تجاری در این منطقه خواهیم بود.

معاون استاندار ازمیر ترکیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات بانکی در توسعه تجارت بین دو استان گفت: در  بازگشت به ترکیه برای رفع این مشکلات جلسه‌ای با سه بانک دولتی کشورم خواهم داشت.

در پایان این نشست ضرورت تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه بین دو استان در زمینه‌های توسعه روابط  تجاری،  خدماتی و گردشگری مورد تأکید طرفین قرار گرفت و مقرر شد در سفر هیات تجاری البرز به ترکیه، این تفاهم‌نامه امضا و اجرایی شود.




منبع : اتاق بازرگانی ایران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار