عضو مرکزیت حزب مشارکت گفت کابینه دوازدهم ایجاد سرخوردگی خواهد کرد.
کد خبر: ۴۷۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 12 August 2017
به گزارش تابناک : علی تاجرنیا از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم به این سوال پاسخ داد که آیا اصلاح‌طلبان از اخبار مربوط به چینش کابینه ناراضی هستند؟
او ضمن تایید این مطلب گفت: اگر اخباری که ما از چینش کابینه داریم صحیح باشد، نشان می‌دهد که قرار نیست تغییر ویژه و خاصی در اعضای کابینه ایجاد شود. شاهد هستیم بعضی اعضای کابینه جابه‌جا خواهند شد یا افرادی که به عنوان چهره‌های جدید حضور پیدا می‌کنند خیلی توانمند و شاخص به نظر نمی‌آیند.
بنابراین احساس اصلاح‌طلبان این است که چینش کابینه دوازدهم با سخنانی که آقای روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی و بعد از آن مطرح می‌کرد خیلی سنخیت ندارد چون هم آقای روحانی تجربه چهار سال دولت یازدهم را داشت و هم فضا در مجلس برای انتخاب نیروهای جدی‌تر فراهم‌تر شده است؛ خصوصا آنکه آقای روحانی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری صحبت از انتخاب پاشنه ورکشیده‌ها، نیروهای جدی و اجرایی و باورمندان به سیاست دولت کرد و در واقع به نقد پاشنه ورنکشیده‌ها پرداخت.
نکته بعد آنکه بخش ناکارآمد دولت گذشته افراد و چهره‌هایی بودند که هیچ وقت در اردوگاه اصلاح‌طلبی نبودند بلکه در اردوگاه اصولگرایی حضور داشتند و همراه با آقای رئیس‌جمهور به دولت آمدند.
اخبار اصلاح‌طلبان می‌گوید این افراد همچنان دارند تاثیرگذاریشان را حفظ می‌کنند.
تاجرنیا ادامه داد: من احساس می‌کنم آنچه از چینش کابینه شنیده می‌شود حق مطلبی که آقای رئیس‌جمهور گفت، نیست. در مجموع یک مقدار بیش از آنکه اصلاح‌طلبان نگران باشند که چهره‌هایی از آنها در کابینه حضور ندارند، نگران آن انتظاری هستند که در مردم با انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد و شور و نشاطی که مردم از خودشان نشان دادند. اصلاح‌طلبان احساس می‌کنند کابینه دوازدهم با توصیفاتی که از آن می‌شود ایجاد سرخوردگی خواهد کرد.
وی گفت: اما در مجموع معتقدم آقای روحانی می‌رود که اشتباه آقای هاشمی رفسنجانی را در دولت دوم خودش تکرار کند. در واقع عقب‌نشینی‌ها در مقابل جریان اصولگرایی به هیچ عنوان منجر به حمایت آنها از آقای روحانی نخواهد شد.
عضو حزب منحله مشارکت همچنین گفت: به نظر می‌رسد چهره‌هایی که در واقع شاخصه اصلاح‌طلبی داشتند و مطرح بودند از آنها کمتر یاد می‌شود و حتی برخی افراد هم که این ویژگی‌ها را داشتند جای خود را به افراد محافظه‌کارتر در دولت آینده می‌دهند. این اخباری که می‌آید حقیقتش جای نگرانی دارد.
وی برخلاف رویه توام با هتاکی و طلبکاری اصلاح‌طلبان که حتی دولت روحانی را رحم اجاره‌ای خود خواندند، گفته است واقعیت این است که اصلاح‌طلبان و لیدر آنها افراد نجیبی هستند و شرایط کشور را درک می‌کنند، این مسئله موجب شده تا حلقه اطراف آقای روحانی به این نتیجه برسد که اصلاح‌طلبان را با خود همراه دارد بنابراین می‌خواهد مخالفان را راضی کند.





منبع : کیهان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار