دبیرکمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان البرز گفت که کشف کالای قاچاق در سال جاری با رشد 220 درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۴۷۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 09 August 2017
به گزارش تابناک : علی اکبر زارعی نژاد روز چهارشنبه افزود: ارزش ریالی کالاهای کشف شده در سالجاری 512 میلیارد و 347 میلیون ریال بود در حالی که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده 160میلیارد و 79میلیون ریال بوده است. 
وی ادامه داد: برای سال 96 رسالت کمیسیون استمرار سیاست گذاری های جامع، هماهنگی مؤثر و نظارت همه جانبه با بهره گیری از تمام ظرفیت های استان به منظور هم افزایی و همسوئی دستگاه ها در مقابله جدی با پدیده قاچاق سازمان یافته است و برای نیل به اهداف، 57 محور فعالیتی با دو کارکرد ایجابی و سلبی تدوین و ابلاغ شده است. 
زارعی نژاد گفت: روند تلاش ها برای کاهش 10درصدی حجم قاچاق است (مبداء – مسیر- مقصد) مورد قرار گرفته توجه است. 
وی اضافه کرد: بیشتر کالاهایی که مزیت تولید داخل است شامل گروه نساجی (پارچه – پتو – کیف – کفش) کالاهای سلامت محور ، کالاهای دخانی ، لوازم خانگی و الکترونیکی ، فرآورده های نفتی و مصنوعات طلا در دستور کاری بوده است و در حوزه پیشگیری و فرهنگ سازی 3 اصل آموزش ، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با موضوعیت مردمی کردن مبارزه و تغییر رفتار مصرفی جامعه راهبرد فعالیت ها می باشد که با همت تمام دستگاهها اثر بخشی فعالیت ها در کاهش حجم قاچاق وکمک به رشد تولید داخل و رونق کسب و کار در استان باشد. 
این مسئول خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی ستادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، جزء سه استان برتر ، پلیس مبارزه با قاچاق استان ، جزء پلیس برتر کشور، دانشگاه علوم پزشکی – تعزیرات حکومتی- صمت – بازرسی اصناف جزء دستگاههای برتر شده اند . 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار