رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر کرج:
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر کرج با بیان اینکه آسيب های اجتماعی ارتباط كاملی با سنتهای هر جامعه دارد، اظهار داشت: سیاست های اجتماعی هر جامعه ای روش های مختلفی را در برخورد با آسیب های اجتماعی پیشنهاد می کند و از این رو لزوم تبیین کارکرد های مهندسی فرهنگی در جوامع احساس می شود.
کد خبر: ۴۷۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 06 August 2017

سعید مصطفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک البرز اظهار داشت: هر جامعه‌ای متناسب با شرايط، فرهنگ، رشد و انحطاط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تاثيرات مخربی روی فرآيند ترقی آن جامعه دارد، شناخت چنين عواملی می تواند مسير حرکت جامعه را بسوی ترقی و تعامل هموار سازد، بطوري که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگيری از تداوم آن عمل با ارائه راه حلهايی به سلامت جامعه کمک نمايد.

وی افزود: وقتی با درکی علمی به مفهوم فرهنگ و تاثیر آن در عرصه اقتصاد و سیاست بنگریم و آسیب پذیری ها و تهاجمات علیه آنها را در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که حفظ و صیانت و ارتقاء و تعالی فرهنگی نیازمند طرح مهندسی فرهنگی است.

مصطفایی تشریح کرد: مهندسی فرهنگی در واقع تلاش در جهت تقویت اجزای اصلی فرهنگ اسلامی و ملی کشور و پاسداشت آن در برابر نفوذ و تاثیر غیر سازنده و مخرب فرهنگ غربی در پرتو چینش مناسب و تعیین جایگاه صحیح تمامی ابعاد و ویژگی های فرهنگی جامعه ما است.

این مسئول در ادامه بیان داشت: آنچه در نگاهی گذرا به عرصه فرهنگ در سطوح مختلف و حوزه های گوناگون وجود دارد، نشاندهنده اين است كه فرهنگ به عنوان زيربنای جامعه انسانی بر پايه مفروضات و اصول اساسی شكل ميگيرد؛ و بر روی آنها ارزشهای فردی و اجتماعی شکل میگیرد كه در نهايت اين ارزشها به هنجار اجتماعی تبديل شده و در قالب رفتار فردی و جمعی تبلور عينی مييابد.

وی خاطر نشان شد: به طور حتم همكاري مراكز مختلف به عنوان پشتوانه فكري براي ترسيم ابعاد مختلف طرح مهندسي فرهنگي و رصد جريانهاي نوظهور و بالقوه در عرصه داخلي و جهاني و اجراي دقيق نقشه مهندسي فرهنگي از سوي دستگاههاي مختلف اجرايي دستيابي به اهداف ترسيم شده را ممكن مينمايد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار