باهدف توانمند سازی فرهنگی انجام می شود
مدیرکل کمیته امداد البرز، برنامه های آموزش فرهنگی سال جاری برای جامعه هدف این نهاد در استان البرز را تشریح کرد .
کد خبر: ۴۷۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۲ 06 August 2017

به گزارش تابناک البرز،محمد محمدی فرد، با اشاره به ضرورت توانمندسازی فرهنگی و تربیتی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد در کنار توجه به توانمندسازی اقتصادی، گفت: بیش از 9 هزار مددجوی تحت حمایت با بهره گیری از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه در دوره های آموزش خانواده و در کانون های فرهنگی ادارات شش گانه شهرستان های کرج و شهرستان های فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و اشتهارد شرکت می کنند .

وی افزود: 310 میلیون تومان اعتبار به منظور ارائه 36 هزار نفر ساعت آموزش برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد البرز در قالب بانوان سرپرست خانوار، نوعروسان، دختران در شرف ازدواج و دختران ترک تحصیل کرده در نظر گرفته شده است که حدود 80 درصد این رقم از محل مشارکت خیران تامین می شود .

محمدی فرد با بیان اینکه طی سال گذشته حدود 500 نوعروس نیز در برنامه های آموزش نوعروسان شرکت داشتند، یادآور شد: دوره های آموزشی قبل از ازدواج با هدف کسب آمادگی برای آغاز زندگی مشترک و در موضوعات آئین همسرداری، اخلاق، احکام، بهداشت فردی و روانشناسی برای نوعروسان تحت حمایت این نهاد در البرز تشکیل می شود.

مدیرکل کمیته امداد البرز، گفت: بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی و مصون نگه داشتن مددجویان از خطرات تهاجم فرهنگی، سرمایه گذاری با برنامه و هدفمند در جهت آگاهی بخشی از طریق توسعه آموزش و تقویت روحیه معنوی آنان به ویژه از طریق شناخت تعالیم قرآن و سیره اهل بیت است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود چهار هزار دانش آموز ، دانشجو و طلبه از خدمات فرهنگی و آموزشی این اداره کل در البرز بهره مند هستند ، گفت : امسال در بحث غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در چهار بخش کانون های امداد ، کانون های سایر دستگاه ها ، کانون جوانان پیرو ولایت و برگزاری اردوهای بلند مدت و کوتاه مدت بیش از سه هزار نفر از خانواده های تحت حمایت از خدمات فرهنگی این نهاد بهره مند می شوند .

محمدی فرد با بیان رؤوس برنامه های این نهاد در ایام اوقات فراغت دانش آموزان ، تاکید کرد : کانونهای فرهنگی و تربیتی کمیته امداد ، در راستای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان این نهاد در حوزه های پرورشی ، فرهنگی ، ورزشی و هنری ، با هدف پرورش استعدادهای درخشان ، تقویت باورهای دینی و ترویج فرهنگ کار و تلاش فعالیت می کند .

وی اعلام کرد : همواره سهم معینی از مشارکت مردم نوعدوست در طرح های فقرزدایی به امور آموزشی ، فرهنگی و تحصیلی نیازمندان اختصاص پیدا می کند
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار