مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست:
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 50 مدرسه محیط زیست در کشور راه اندازی شده است.
کد خبر: ۴۷۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 05 August 2017

به گزارش تابناک البرز، محمد درویش ظهر امروز در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه ملی عکس مدرسه و طبیعت که در نگارخانه حوزه هنری استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: با ایجاد مدارس طبیعت برای نخستین بار کاری می کنیم که دولت های آینده جواب ندهند ولی آیندگان از ما به خاطر این حرکت قدردانی کنند.

وی به وضعیت موجود محیط زیست کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون حدود نیم میلیون نفر متخصص محیط زیست در کشور داریم ولی آیا وضعیت محیط زیست بهتری به دست آورده ایم؟

مدیرکل دفتر مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: بیش از 60 درصد تالاب های کشور در فهرست مونتراس هستند و اکنون اثری از آن ها باقی نمانده است و فقط در کاغذها عکس آنان و نام آن ها را می بینیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته میزان آب دریاچه ارومیه به 1.5 میلیارد مترمکعب رسیده بود، اظهار داشت: اکنون این دریاچه در شرایط خوبتری نسبت به گذشته قرار گرفته که از نیم میلیارد مترمکعب به 1.5 میلیارد مترمکعب رسیده است. دریاچه بختگان وضعیت بدتر از آن دارد.

درویش ادامه داد: اکنون تالاب های کشور ما وضعیتی اسفناک دارند و به چشمه ای برای تولید گرد و غبار تبدیل شده اند و شرایط فاجعه آمیز کشور ما در حدی است که 4 میلیون اصله شمشاد در طول یک دهه اخیر در هیرکانی و 18 میلیون اصله درخت بلوط در زاگرس خشک شده اند و چرا این فارغ التحصیلان محیط زیست و منابع طبیعی نتوانسته اند برای آنان کاری کنند.

نسل فارغ التحصیل نظام آموزش و پرورش عاشق محیط زیست نیست

وی با بیان اینکه با وجود این وضعیت کشور یک جای کار می لنگد، گفت: برای ترمیم این بخش کار درصدد ایجاد مدارس محیط زیست برآمدیم که تاکنون 50 مدرسه محیط زیست در کشور راه اندازی شده اند.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: نسلی که از نظام آموزش و پرورش ما فارغ التحصیل می شوند نتوانسته اند عاشق سرزمین و محیط زیست کشورشان شوند و تلاش کرده اند بر منیت ها تاکید کنند ولی مدارس محیط زیست آمده اند که رقابت ها و آموزش مستقیم را حذف کنند.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار