مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: استفاده از روشهای نوین کشاورزی از مهمترین اولویتها است.
کد خبر: ۴۷۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 05 August 2017

به گزارش تابناک البرز، علی حیدری ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل کمبود منابع آبی در کشور لذا استفاده از روشهای نوین کشاورزی باید به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها باشد.

وی ادامه داد: در این راستا شاهد رشد 850 درصدی مدیریت بقایای محصول کلزا در البرز هستیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به سهمیه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در محصول کلزا در زمینه مدیریت بقایا و تناوب مناسب با روش کم خاکورزی حدود 553 هکتار در سطح استان انجام شده که حدود 850 درصد رشد نسبت به برنامه نشان می دهد.

وی تأکید کرد: از آنجائی که روش کشاورزی حفاظتی در حال حاضر بدلیل محدودیت های منابع آب و فرسایش مزارع در اثر عواملی چون بارندگی و باد مورد توجه جدی وزارت متبوع قرار گرفته، این سازمان نیز همسو با سیاست های کلان وزارت جهادکشاورزی در تلاش است با افزایش کشت محصولات زراعی به شیوه کشاورزی حفاظتی در زمینه کاهش مصرف منابع آبی، حفظ رطوبت خاک، افزایش ماده آلی و جلوگیری از فرسایش آبی و بادی و همچنین کاهش تردد ماشین آلات در مزرعه که ضمن کاهش مصرف انرژی ، فشردگی کمتر بستر را در پی دارد توسعه دهد.

حیدری گفت: همچنین در محصول گندم در خصوص مدیریت بقایا و تناوب مناسب با روش کم خاکورزی عملیات انجام شده در سطح 4213 هکتار با درصد پیشرفت فیزیکی حدود1100 درصد و با روش بی خاکورزی (کشت مستقیم) به میزان 105 هکتار با درصد پیشرفت فیزیکی 250 درصد عملیات اجرایی انجام شده است.

وی بیان داشت : در زمینه محصول جو و در قسمت مدیریت بقایا و تناوب مناسب با روش کم خاکورزی به میزان 1956 هکتار و با درصد پیشرفت فیزیکی با بیش 1500 درصد انجام گردیده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اظهار داشت: با روش بی خاکورزی به میزان 40 هکتار عملیات اجرایی در مزارع صورت گرفته که درصد پیشرفت فیزیکی حدود 280 درصد برآورد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار