بررسی انتخاب شهردار در کلان شهرها؛
این روزها همه شهرهای ایران در تکاپو انتخاب شهردار هستند. اعضای منتخب شوراهای شهر هر روز با اخبارهایی از انتخاب شهردار آینده رسانه ها را تحت تاثیر قرار داده اند و گفتگوهایی جسته گریخته از کاندیداهای مورد نظر شهرداری در رسانه ها منتشر می کنند بر این اساس در این گزارش قصد داریم تا به بحث و بررسی در مورد کرج بپردازیم.
کد خبر: ۴۷۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 04 August 2017
 
کرج در یک قدمی انتخاب شهردار 
به گزارش تابناک:  کلان شهر کرج با جمعیتی در حدود دو میلیون نفر از جمله شهرهای مهاجر پذیر ایران است و در حال حاضر پس از شهرهای تهران و مشهد و اصفهان به‌عنوان چهارمین شهر پرجمعیت ایران به‌شمار می رود؛ از آنجایی که این شهر رشد جمعیتی بالایی دارد و جمعیت جوان به خود می بیند با مشکلات خاصی دست و پنجه نرم می کند. 
کمبود زیرساخت های فرهنگی، ورزشی، آمار بالای بیکاری، ناموزونی جلوه های بصری شهری و کم کاری دستگاه های خدمات رسان تنها بخشی از مشکلات کرج نشینان است. با اینهمه شاید ترافیک هنوز در صدر مشکلات شهری این کلانشهر قرار داشته باشد.
از سوی دیگر کرج به عنوان مرکز استان البرز، پتانسیل های بسیاری در جذب سرمایه دارد و بدون اغراق می توان گفت در صورت به فعلیت رسیدن تمامی پتانسیلها، این شهرستان می تواند به عنوان قطب سرمایه گذاری درحوزه صنعت و کشاورزی مطرح شود.
 در این راستا انتخاب شهردار مناسب برای این کلان شهر اهمیت ویژه ای دارد که البته این روزها حرف های بسیاری در این خصوص رد و بدل می شود. بر این اساس اسامی کاندید شهرداری کلان شهر کرج روز گذشته اعلام شد که نام برخی چهره های مدیریتی در این لیست به چشم می خورد ؛ برخی از این چهره ها به عنوان گزینه های شهرداری تهران در گذشته مطرح شده بودند؛ علی نوذر پور از جمله این افراد بوده است. بدین صورت که در ماه های گذشته از دکتر علی نوذرپور دعوت شد تا برنامه پیشنهادی خود را برای شهرداری تهران ارائه نماید.
از آن جایی که فعالیت های نوذر پور در حوزه مدیریت شهری خلاصه می شود در این گزارش مروری بر فعالیت های او خواهیم کرد.وی دارای سوابق اجرایی حوزه شهری است بدین ترتیب او وظایفی چون ریاست مركز مطالعات برنامه‌ريزي شهري وزارت كشور، جانشینی ریاست سازمان شهرداری‌ها، رييس مركز پژوهش‌های شهري و روستايي سازمان شهرداری‌ها و دهيارها ی وزارت كشور، نایب‌رییس ستاد هماهنگي امور ايمني، رئيس كميته آمايش، مسكن و شهرسازي در دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، . رئيس هیئت‌مدیره جامعه مهندسان شهرساز ايران، ریاست دبیرخانه کمیسیون دائمی موضوع تبصره ذیل ماده 5 آیین نامه اجرایی جلوگیری از آلودگی آب، نماینده وزیر کشور در كميسيون ماده صد قانون شهرداري تهران، نماینده وزیر کشور در کمیسیون بند20 ماده 55 قانون شهرداري تهران، نماینده وزیر کشور در كميته توسعه پايدار را در این سال ها بر دوش داشته است. همچنین اقداماتی چون طراحی نظام مدیریت مجموعه های شهری، مدیریت تهیه و تدوین 9 سند آسیب شناسی درباره مسائل مهم مدیریت شهری در کلان شهرهای کشور را در رزومه خود دارد.

تصور بر این است که کاندیدای شهرداری باید احاطه جامعی بر حوزه های شهری داشته باشند و گمان می شود این دسته از افراد  نیز می توانند به بهبود مشکلات این کلان شهر کمک کرده و پتانسیل های کرج را بازنمایی کنند. به این ترتیب کمک شایانی در حل برخی معضلات کلان شهرهای دیگر از جمله تهران خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار