مدیرکل امور روستایی استاندار البرز خبر داد
مدیرکل امور روستایی استانداری البرز گفت: با اجرای طرح ارتقای تولید و اشتغال در دشت ها و مناطق روستایی این استان درسال گذشته یک هزار و 630 شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۷۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 02 August 2017

به گزارش تابناک البرز، محمدرضا رضوی افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 524 میلیارد ریال به اجرا گذاشته شده بود که درسال جاری نیز با اختصاص اعتباری بالغ بر 366 میلیارد و 91 میلیون ریال با هدف اشتغالزایی برای دو هزار و 478 نفر ادامه می یابد.

وی ادامه داد: معرفی 124 طرح اقتصادی و تولیدی به بانک ها برای ایجاد یک هزار و 450 شغل در مناطق روستایی به ارزش 600 میلیارد ریال از دیگر تمهیدات پیش بینی شده در دولت تدبیر و امید برای مهاجرت معکوس و توسعه روستاها است.

رضوی گفت: احداث 12هزار و 500مترمربع فضای آموزشی روستایی ، احداث هفت باب کتابخانه در روستاها به متراژ یک هزار و 680 مترمربع ، احداث 15 سالن ورزشی درفضای 14 هزار و472 مترمربع و سه زمین ورزشی ، احداث پارک در هفت روستا و جاده سلامت در پنج روستا از جمله اقدامات موثر فرهنگی با هدف کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها بوده است .

وی بیان داشت: تأمین امکانات رفاهی و خدماتی در روستاها امروز در اولویت کاری قرار گرفته بطوریکه با گازررسانی به 17 روستا و بهره مندی هشت هزار و 581 روستایی از آن، ترمیم شبکه آبرسانی 144 روستا دراین مسیر گام های موثری برداشته شده است .

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز خاطرنشان کرد: پیگیری تسهیلات برای بازسازی و مقاوم سازی یک هزار و 632 واحد روستایی و اجرای 125 پروژه عمرانی را نیز می توان در زمره تلاش برای توسعه امکانات خدماتی در روستاها با هدف کاهش مهاجرت آنان به شهرها قرار داد.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار