فرماندار شهرستان البرز گفت: با همکاری دادگستری شهرستان البرز ۱۲ میلیارد تومان از مطالبات کارگری شهرستان را بدون فشار به تولیدکنندگان پرداخت کردیم.
کد خبر: ۴۶۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 27 July 2017
به گزارش تابناک : رضا عسگری پیش از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان البرز اظهار داشت: در حوزه اقتصادی نقش دادگستری بسیار پررنگ بود به نحوی که با وجود وضعیت بحرانی صنعت و ازطرفی مطالبات کارگری، مطالبات طرف قراردادها و ارائه اجرائیه‌ها از سوی طلبکاران به گونه‌ای عمل شد که از طرفی طلبکاران به مطالبات خود برسند و از طرف دیگر از فلج شدن صنعت هم جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ورودی اجرائیه‌ها به دادگستری برای وصول مطالبات 30 درصد کاهش داشته است عنوان کرد: با همکاری دادگستری شهرستان البرز 12 میلیارد تومان از مطالبات کارگری شهرستان را بدون فشار به تولیدکنندگان پرداخت کردیم.

فرماندار شهرستان البرز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی را بسیار مهم برشمرد و گفت: مهار آسیب‌های اجتماعی باید در صدر برنامه‌های دادگستری شهرستان البرز باشد.

عسگری بیان کرد: خوشبختانه در مدت زمان گذشته توانستیم در مسیری حرکت کنیم که آسیب‌های اجتماعی کاهش یافت که تحقق این امر مرهون برنامه‌ریزی و تحلیل‌های درست و دقیق در این زمینه است.

مراجعه مردم به دادگستری ناشی از اعتماد به سیستم قضایی است

حجت‌الاسلام علی طهماسبی نیز در این مراسم ضمن سپاس و قدردانی از دستگاه قضایی استان قزوین در احقاق حقوق مردم و ایجاد عدالت اظهار داشت: در تبیین ارزش سیستم قضایی اسلامی بدون شک یکی از شئونات ولی فقیه انتخاب فردی صالح به عنوان مقام قضایی است.

وی افزود: مقام قضایی توسط رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شود و این موضوع نشان‌ دهنده اهمیت بحث قضایی و حقوق مردم و عدالت اجتماعی است.

امام جمعه شهرستان البرز بیان کرد: برای امر قضاوت اجتهاد لازم است، بنابراین سیستم قضایی جامعه اسلامی برگرفته از متن دین و فقه اسلامی است و وضعیت موجود با سیستم قضایی قبل از انقلاب متفاوت است چراکه در آن زمان سیستم قضایی دارای خلا بوده و رنگ و لعاب اسلامی نداشت.

حجت‌الاسلام طهماسبی افزایش مراجعات مردمی به سیستم قضایی را از بعد دیگری بررسی و تصریح کرد: مراجعه مردم به سیستم قضایی به دلیل مطالبه گری مردم و اعتماد به سیستم قضایی است و این برای نظام اسلامی ارزشمند و مایه فخر و مباهات است.

وی دلیل اطاله زمان دادرسی را نیز پیچیدگی کار قضاوت عنوان و خاطرنشان کرد: کار قضاوت کار بسیار سنگینی است و قضات باید مدارک وادله لازم را جمع‌آوری کنند تا خدای نکرده در قضاوت دچار اشتباه نشوند و حقی از کسی ضایع نکنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان البرز گفت: مسئولان قضایی باید مسائل را در حوزه‌های مختلف قضایی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از همدیگر تفکیک کنند و در هر حوزه متناسب با آن عمل کنند.

طهماسبی تأکید کرد: مقام قضایی در هنگام قضاوت باید با شمشیر برای علم قضا حقوق مظلوم را بستاند و در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی نیز با تعامل و درایت عمل کند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار