نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز تبریز :
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی به همراه اعضای هیئت مدیره و هیئت رئیسه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز حضرت حجت السلام و المسلمین آل هاشم دیدار کردند.
کد خبر: ۴۶۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 04 July 2017
در این دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه معزز تبریز با اشاره به نقش گاز طبیعی در کشور افزود : امروزه مسئله گاز طبیعی یکی از حیاتی ترین نیازهای کشور است چنانچه زمانی نفت این نقش را داشت و نقش گاز طبیعی در ایجاد تولید و اشتغال و ارزش افزوده با توجه به قیمت آن غیر قابل انکار است.
حضرت حجت السلام و المسلمین آل هاشم ایجاد زیر ساخت های گاز طبیعی در استان را یکی از نقاط قوت این شرکت دانست و افزود : فراهم نمودن این زیر ساخت ها در ایجاد اشتغال و تولید بسیار موثر است و این امر باعث خوشحالی و یکی از اقدامات ارزشمند در استان به حساب می آید.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز افزود  :یکی از خیانت های رژیم گذشته وابستگی اقتصاد به نفت بود که بعد از انقلاب شاهد کاهش این رویه بوده و مدیون مقام معظم رهبری در نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی در دو سال پیاپی هستیم .
وی تصریح نمود : مسئله اشتغال جوانان باید جدی تلقی شود و از این طریق است که استعداد جوانان شکوفا و افراد مبتکر و خلاق پا به عرصه می گذارند امروزه دیگر  اشتغال پشت میزنشینی نیست بلکه با ایجاد زیر ساخت هایی مانند انرژی گاز طبیعی باید از این انرژی در راستای ارزش افزوده و تولید و اشتغال بهره جست.
 
در این ابتدای این دیدار صمیمی مدیرعامل شرکت گاز استان ضمن ابراز خرسندی و تبریک انتصاب حضرت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به سمت نمایندگی ولی فقیه در استان طی سخنانی به معرفی ظرفیت ها و عملکرد شرکت گاز پرداخت.
ولی اله دینی گفت : در حال حاضر 100 درصد خانوار شهری و 90 درصد خانوار روستایی با تحت پوشش قرار دادن قریب به یک میلیون 500 هزار مشترک از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.
وی افزود : در سال های گذشته ذغدغه شرکت گاز استان گازرسانی به شهرها و روستاهای استان برای مصارف خانگی  بود و در دو سال اخیر این رویه به سوی گاز رسانی به صنایع استان در راستای ارزش افزوده و تولید و اشتغال بوده است بطوریکه در سال های گذشته بیش از 50 درصد مصارف گاز طبیعی در بخش خانگی مصرف می شد و در سال گذشته از مصرف 9 میلیارد مترمکعب در سطح استان شاهد مصرف بیش از 54 درصد گاز طبیعی در بخش های صنعتی و نیروگاهی بودیم.
وی خاطر  کرد: امروزه در استان صنعتی وجود ندارد که از نعمت گاز طبیعی بهره مند نباشد بغیر از مراکزی مانند آسفالت ، مرغ داری و کورهای آجرپزی که بعلت پراکندگی و دوری از شبکه گاز امکان گازرسانی فراهم نبوده است که اخیرا بیش از 300 مورد از این قبیل صنایع شناسایی گردیده و عملیات نزدیک رسانی و گازرسانی به مراکز مذکور آغاز شده است.
وی تصریح نمود : در زمستان گذشته علی رغم برودت بیش از حد هوا با تلاش های شبانه روزی همکارانمان در شرکت گاز با استمرار گازرسانی پایدار قطعی گاز نداشتیم.
 
   


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :