نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با کوتاه کردن فرآیند سرمایه گذاری باید جذابیت لازم را برای حضور ایرانیان خارج از کشور در طرح های اقتصادی را فراهم کنیم.
کد خبر: ۴۶۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 26 July 2017
سیده حمیده زرآبادی سه شنبه شب در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی بانک، بیمه، بورس و فرصت های سرمایه گذاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی قزوین گفت: متاسفانه بوروکراسی و فرآیند سرمایه گذاری در کشور بسیار طولانی و فرسایشی است و بسیاری را در این مسیر خسته و پشیمان می کند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ما سودهای بانکی است که تولید و سرمایه گذاری را با چالش مواجه می کند و در کنار این موضوع باید به روز رسانی سیستم بانکی با بانک های جهانی جدی گرفته شود.

زرآبادی یادآورشد: باید با رفع موانع سرعت و روند سرمایه گذاری را تسریع کنیم و در این میان دور شدن بانکها از فعالیت های اقتصادی ضروری است.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان قزوین فعالیت بورس منطقه ای ظرفیت بسیار خوبی است که باید با دادن اختیارات بیشتر استانی از این ظرفیت استفاده بهینه کنیم.

وی اظهارداشت: بعد از تحریم هیئت های خارجی متعددی وارد کشور شده اند اما هنوز به نتیجه عملی در این زمینه دست نیافته ایم.

زرآبادی بیان کرد: گردشگری یک صنعت سودآور است اما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم در حالی که بسیاری از کشورها گوی سبقت را از ما ربوده اند و ما عقب مانده ایم.  

وی اظهارداشت: فرصت های زیادی را دراین بخش از دست داده ایم و امروز لازم است از فرصت گردشگری و نیز سرمایه های ایرانیان خارج از کشور با برنامه ریزی مناسب استفاده کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار