مدیرکل امور شهری استانداری قزوین گفت: اجرای طرح‌های ساماندهی پسماند کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد که مسئولان مربوط نیز در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام داده و در اجرای مطلوب طرح تلاش کنند.
کد خبر: ۴۶۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 26 July 2017
رضا گروسی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت کود مرغی اظهار داشت: در راستای فعالیت‌ها و اقدامات تولیدی در بخش کشاورزی و دامپروری شاهد ایجاد پسماند کشاورزی هستیم که نیازمند ساماندهی است.

وی بیان کرد: کود مرغی از مهم‌ترین پسماندهای کشاورزی بوده که باید مدیریت و به درستی ساماندهی شود.

مدیرکل امور شهری استانداری قزوین تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید در جهت ساماندهی پسماندهای کشاورزی مشارکت کرده و از این پسماندها برای تولید انرژی و بازیافت استفاده کنند.

گروسی با بیان این مطلب که ساماندهی پسماندهای کشاورزی امری ضروری است، عنوان کرد: در راستای اجرای طرح‌های مختلف ساماندهی پسماندها می‌توان از ظرفیت اقتصاد مقاومتی بهره‌گیری کرد که در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: در اجرای طرح‌های ساماندهی موانع و مسائلی وجود داشت که خوشبختانه با تعامل دستگاه‌های اجرایی این مشکلات برطرف شده و دستورالعمل‌های ویژه در این زمینه صادر شده است.

مدیرکل امور شهری استانداری قزوین خاطرنشان کرد: آلودگی زیست محیطی در پی رهاسازی غیراصولی پسماندها به وجود  آمده که جلوگیری از این اقدام خسارات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت که باید در اولویت قرار گیرد.

گروسی گفت: اجرای طرح‌های ساماندهی پسماند کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی باید در دستور کار قرار گیرد که مسئولان مربوط نیز در این زمینه باید اقدامات لازم را انجام داده و در اجرای مطلوب طرح تلاش کنند.

وی بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در مدیریت پسماندهای کشاورزی به ویژه کود مرغی تاکید کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار