وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر توسعه شرکتهای دانش بنیان در کشور گفت: باید شناسایی ظرفیتهای کشاورزی در کشور را توسعه دهیم.
کد خبر: ۴۶۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 25 July 2017

به گزارش تابناک البرز، محمود حجتی پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی که در موسسه تحقیقاتی تهیه و اصلاح نهال و بذر کشور واقع در کرج برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما دارای ظرفیتهای بالای کشاورزی است که می تواند یکی از مهمترین راهکارها برای توسعه اقتصادی است.

وی ادامه داد: برای استفاده بیشتر از ظرفیت ارقام زراعی تولید شده باید از بخش های خصوصی و شرکت های دانش بنیان که در حال تشکیل هستند و همچنین کارآفرینان بهره مناسب را برد.

وزیرجهادکشاورزی بیان داشت: معرفی 28 رقم بذر که امروز صورت گرفت ناشی از تلاش بخش دولتی و خصوصی است و این در حالی است که در بخش دولتی باید هدایت گر فعالیت ها باشیم.

حجتی گفت: شعار ما در بحث اقتصاد مقاومتی و بحث های مدیریتی به خصوص در بخش کشاورزی، افزایش بهره وری بوده و برای دسترسی به این گنج بی پایان بدون شناخت نسبت به ظرفیت های بی پایان بذر محال است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم بهره وری مناسب را از ظرفیت های موجود در کشور داشته باشیم، باید از لاک خودمان بیرون بیاییم و از تجریبات دیگر کشورها استفاده کنیم.

این مسئول افزود: بذور همچون گنج های نهفته ای هستند که خداوند در قالب ارقام مختلف در اختیار ما قرار داده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: باید شکرگذار خدا باشیم که این همه نعمت را از وجوه مختلف در اختیار ما می گذارد ولی از کنار آن بدون آنکه ببینیم می گذریم.

وی گفت: عرصه های مختلف کشور هم چقدر سازگار باشند، اگر خوب آن ها را بشناسیم و از آن بهره مناسب را در جهت سازگاری محیط زیست ببریم، سازگاری بهتر آن ها را می بینیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه همه چیز را در درون بخش دولتی نمی توانیم تمام کنیم و باید از بخش خصوصی بهره ببریم و از سرمایه آن ها استفاده کنیم، گفت:

مسئولین موسسات تحقیقاتی باید روغن کاری و به هم چفت و بست کردن این زنجیره را مسئولیتش را به عهده گیرند و با نگاه های دیروز هم نیاز کشور را تامین کنیم و هم رقابت کنیم.

وی بیان داشت: سرمایه گذاری های بزرگی در بخش کشاورزی در سطح دنیا انجام می شود و محصولاتشان با هم رقابت می کند، مثل بحث سبزی و صیفی که در دنیا رقابت زیاد است و آخرین دستاوردها را باید استفاده کرد که به خاطر محدودیت آب، زیست محیطی و هم افزایش تقاضا است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

این مسئول افزود: ما موظف هستیم مشکلات را برطرف کنیم، اما باید باور کنیم امکانات، ظرفیت ها و قابلیت های زیادی در اختیار ما است که ما به صورت بهره ور از آن استفاده نمی کنیم.

حجتی خاطرنشان کرد: در داخل دولت نیز موسسات و نیروی انسانی عظیمی در اختیار ما است و سرمایه هایی که می توانیم آن را در کنار خودمان از سرمایه های انسانی و مالی را در اختیار بگیریم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار