رئیس موسسه تحقیقات اصلاح نهال و بذر کشور تأکید کرد
رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و نهال و بذر کشور بر واگذاری بخشهای مختلف کشاورزی به بخش خصوصی تأکید کرد.
کد خبر: ۴۶۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 25 July 2017

به گزارش تابناک البرز، گودرز نجفیان پیش از ظهر امروز در دومین جشنوره معرفی ارقام زراعی و باغی اظهار داشت: یکی از سیاستهای دولت واگذاری فعالیتهای کشاورزی به بخش خصوصی است لذا باید با تدمین شرایط موجود بتوانیم به این سمت پیش رفته و شاهد توسعه بخش کشاورزی باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بخش ذرت و سموم را به ظور کامل به بخش خصوصی واگذار کرده ایم، افزود: در این راستا و با توجه به اهمیت موضوع اقداماتلازم برای واگذاری بخش حبوبات و دانه های روغنی به بخش خصوصی را نیز آغاز کرده ایم.

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح نهال و بذر کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توسعه امنیت غذایی در کشور یکی از مهمترین اقدامات واولویتها است، بیان داشت: با بهره وری آب می توانیم به این سمت نیز پیش برویم.

نجفیان اظهار کرد: امسال در دومین جشنواره معرفی ارقام زراعی و باغی حدود 28 رقم اطلاع رسانی می شود که از این تعداد 23 رقم دولتی و 5 رقم خصوصی است.

رئیس موسسه تحقیقاتی تهیه و اصلاح نهال و بذر کشور در ادامه بیان داشت: امروزه نقش ارقام اصلاح شده در نظام تولید بسیار اساسی بوده و به همین دلیل هر ساله تعداد ارقام زراعی و باغی جدیدی زیادی در جهان تولید و به کشاورزان معرفی می شوند.

نجفیان ادامه داد: به دلیل ارزش افزوده ای که این ارقام در گردش مالی بخش کشاورزی ایجاد می کنند تجارت پرسود و مهمی در زمینه تولید و فروش بذر ارقام اصلاح شده در دنیا شکل گرفته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار