مدیر کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: 57 طرح پژوهشی از دانش آموزان این استان به نوزدهمین جشنواره کشوری جوان خوارزمی راه یافت.
کد خبر: ۴۶۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 24 July 2017
به گزارش تابناک : خسرو ساکی روز دوشنبه افزود: فراهم کردن بستر و زمینه های مختلف برای رشد دانش آموزان ، توسعه روحیه پژوهشی ، ارزش بخشیدن به دستاوردهای بدست آمده و هدایت استعدادها و خلاقیت ها از اهداف مهم جشنواره جوان خوارزمی است.
وی تولید دانش و بومی کردن آن،تشکیل انجمن های پژوهشی ، افزایش مشارکت حداکثری دانش آموزان و انجام کارهای پژوهشی بصورت گروهی و تیمی را از دیگر اهداف جشنواره جوان خوارزمی ذکر کرد.
وی اظهار کرد: دبیرخانه نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در پژوهش سرای دانش آموزی معلم آموزش و پرورش ناحیه یک کرج مستقر است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه 307 طرح پژوهشی در مرحله منطقه ای این استان داوری شد، خاطر نشان کرد: از این تعداد 156 به دبیرخانه استانی نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی ارسال شد.
ساکی اضافه کرد: تعداد آثار ارائه شده در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی البرز نسبت به سال گذشته، رشد 240درصدی را نشان می دهد.
وی یاد آور شد: طرح های پژوهشی دانش آموزان البرزی در 14 زمینه علمی در بخش ریاضی، شیمی، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک ، عمران، هنری، نانو تکنولوژی، زبان و ادبیات فارسی، فیزیک ، کامپیوتر، برق الکترونیک،مکا ترونیک ، علوم زیستی و پزشکی ، علوم اجتماعی و روانشناسی مورد داوری قرار گرفت.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ضمن قدر دانی از تلاش اعضای دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی در این استان اضافه کرد: 42 داور با تجربه و متخصص مسئولیت داور ی طرح های راه یافته به مرحله استانی برای انتخاب و شرکت در نوزدهمین جشنواره جوان خوارزمی را بر عهده داشتند.
ساکی تصریح کرد: طرح های راه یافته به مرحله کشوری از نواحی 4 گانه آموزش و پرورش کرج و مناطق نظرآباد و ساوجبلاغ است.
وی بیان کرد: جشنواره جوان خوارزمی نقش موثری در حمایت و تقدیر از فناوران و نوآوران جوان کشور در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی دارد که امیدواریم دانش آموزان البرزی در مرحله کشوری این جشنواره همانند سال گذشته برای استان افتخار آفرینی کنند. 
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار