رئیس ستاد دهه کرامت البرز خبر داد
رئیس ستاد دهه کرامت استان البرز از برگزاری بیش از 170 برنامه دهه کرامت در این استان خبر داد و گفت: در این راستا و در این دهه سه گزوه از خادمین حرم مطهر امام رضا ع در استان البرز مستقر میشوند.
کد خبر: ۴۶۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 23 July 2017

به گزارش تابناک البرز، علی حدادی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگا ان اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی، جشن های زیرسایه خورشید، برپایی ایستگاه های صلواتی وترویج فرهنگ رضوی از جمله برنامه های دهه کرامت در البرز است.

وی ادامه داد: همچنین 8 مردادماه جاری بیش از 1000 نفر از زائران علاقمند به حرم امام رضا(ع) پیاده به حرم امام رضا(ع) مشرف می شوند.

حدادی در ادامه با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی مرجع و قطب فرهنگی جهان اسلام است، اظهار داشت: آستان قدس رضوی دارای اهدافی است که یکی از مهم ترین اهداف آن ترویج معارف قرآن، مکتب اهل بیت و سیره علمی و عملی امام رضا(ع) و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.

وی گفت: به همین منظور یکی از اهداف ما در دهه کرامت فعال سازی ظرفیت ها و تشکل های مردمی و گسترش حوزه نفوذ مردمی با رویکرد شبکه سازی فرهنگی در جهت ارتقای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حفظ ارتباط مردم با مردم است.

رئیس ستاد دهه کرامت البرز ادامه داد: در دهه کرامت با توجه به برنامه ریزی های متنوع در سطح استان، این برنامه ها از سوم مرداد ماه در سطح مرکز استان، شهرستان ها و روستاهای البرز انجام می شود.

حدادی افزود: همچنین در این دهه سه گروه از خادمین حرم مطهر امام رضا(ع) در استان مستقر می شوند و از روز 5 مرداد ماه به طور رسمی و با حضور در گلزار شهدا برنامه های رسمی دهه کرامت در البرز آغاز می شود.

وی ادامه داد: در این دهه افتتاح کانون خادمیاران را خواهیم داشت ، یکی از مباحث مهم با توجه به اینکه موضوع سلامت ، خانواده و ناهنجاری های اجتماعی از موضوعات مهم روز است یک مرکز مشاوره در دهه کرامت به عنوان مرکز مشاوره سلامت و خانواده افتتاح که به نام امام رضا(ع) نامگذاری می شود.

حدادی گفت: اعزام گروههای جهادی عمران و آبادانی، اعزام گروه سلامت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و برگزاری همایش بزرگ خادمیاران رضوی از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان البرز است.

وی افزود: تمامی این برنامه ها با توجه به استقرار آستان قدس رضوی در استان البرز با هماهنگی دستگاههای مختلف برگزار می شوند.

حدادی در بخش دیگری از سخنان خود به راه اندازی کانون خادم یاران استان البرز در دهه کرامت اشاره و گفت: همچنین یکی دیگر از برنامه های ما تشکیل کانون خادمیاران اصحاب رسانه استان است.

وی ادامه داد: پس از دهه کرامت نیز فراخوان همایش فرهنگی و پژوهشی رضوی و انتظار را خواهیم داشت که از طریق اساتید دانشگاه و مجموعه دانشگاهی تا قبل از پایان سال جاری این همایش برگزار می شود.

دهه کرامت دهه اول ماه ذی العقده با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) به پایان می رسد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار