در جمع خبرنگاران مطرح شد
فرمانده انتظامی استان البرز از کشف اشیای عتیقه در این استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این چند قطعه اشیاء عتیقه 10 میلیارد ریال تخمین زده شده است.
کد خبر: ۴۶۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 22 July 2017

به گزارش تابناک البرز،سردار بخشعلی کامرانی صالح ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این اشیای عتیقه در شهرستان ساوجبلاغ کشف شده است.

وی ادامه داد: پلیس امنیت عمومی شهرستان ساوجبلاغ در پی خبرمردمی مبنی بر فعالیت یک فرد در امر قاچاق و خرید و فروش اشیای عتیقه مطلع شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: ماموران بلافاصله، شناسایی و دستگیری این فرد را در دستورکار خود قرار داده و مشخص شد این فرد در منطقه هیو شهرستان ساوجبلاغ اقدام به قاچاق اشیای عتیقه می کرده است.

کامرانی صالح ادامه داد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضایی و حضورکارشناسان اداره میراث فرهنگی در بازرسی از منزل متهم، یک عدد ریتون سفالی و کاسه سفالی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و یک عدد چراغ پی سوز مربوط به اوایل دوران اسلامی کشف کردند.

وی با بیان اینکه آثار باستانی یک کشور نشان قدمت، تاریخ ، فرهنگ وشناسنامه آن کشوراست، گفت: پلیس با قاچاقچیان اشیاء عتیقه به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

این مسئول اظهار داشت: بنابر نظریه کارشناسان میراث فرهنگی استان البرز، ارزش این عتیقه ها 10 میلیاردریال برآورد شده است .

متهم دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده تحویل مراجع قضایی شد.
انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار