مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان البرز تأکید کرد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز بر اجرای طرح مهارت در محیط کار در این استان تأکید کرد.
کد خبر: ۴۶۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 22 July 2017

به گزارش تابناک البرز، محمد غیاثی تبار امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح مهارت در محیط های کاری از مهمترین مسائلی است که باید به ان توجه ویژه و اساسی شود افزود: با این اقدام می توانیم کسب و کار دقیقی را داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان خود از نام نویسی بیش از 10 هزارمتقاضی کارورز در البرز خبر داد و بیان داشت: تاکنون بیش از 10 هزار نفر متقاضی کارورز در سامانه طرح کارورزی این استان نام نویسی کرده اند.

این مسئول بیان داشت: این درحالی است که تعهد استان برای پذیرش کارورز 2500 نفر است.

وی یکی از برنامه های مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه ای البرز را اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی دانست و افزود: واحدهای صنفی می توانند حداقل 3 نفر را برای اجرایی شدن این طرح جذب کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تفاهم نامه الگوی سفارش محور نیز بین اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن کاریابی غیردولتی منعقد شده که براین اساس آموزش ها بر اساس سفارش بازار کار ارائه می شود.

غیاثی تبارافزود: اکنون 8مرکز دولتی دراستان البرز فعالیت می کنند که 4 مرکز درکرج که 2مرکز ویژه آقایان و 2 مرکز برای خانم ها و همچنین 400 مرکز آموزش غیردولتی آموزش فنی حرفه ای آزادنیز درمناطق مختلف استان البرز فعالیت می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: درسه ماه ابتدای سال جاری 650 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی دربخش دولتی ارائه شد و بیش از 550 هزار نفر دربخش های غیردولتی آموزش دیدند.

وی افزود: دوره های کوتاه مدت آموزش فنی حرفه ای بین 4الی 6ماه است که دراین مدت 18هزارو 500 نفر درآزمون های مختلف شرکت کردند .

وی گفت: درصورت پذیرفته شدن و عملکرد مناسب صاحبان صنایع می توانند افراد را جذب و از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد که دردوره های 18ماهه نیز رشته های مختلف تراشکاری، فرزکاری، جوشکاری و الکترونیک نیز برگزارمی شود که بیش از 85 درصد از آن ها جذب بازار کارمی شوند.

غیاثی تبار به مسابقه های بین المللی امارات اشاره کرده وافزود: استان البرز دونفر در رشته های الکترونیک و راه کارهای تجاری نرم افزاری اعزام می شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار