اولین دوره مسابقات آزاد شطرنج نابینایان و کم بینایان شهرهای کشور به میزبانی البرز برگزار می شود.
کد خبر: ۴۶۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 20 July 2017
به گزارش تابناک : رئیس هیات نابینایان و کم بینایان البرز روز پنجشنبه گفت: اولین دوره مسابقات شطرنج نابینایان و کم بینایان شهرهای ایران به میزبانی کرج از 31 تیرماه تا 4 مرداد ماه در مجموعه ورزشی شهید کیانپور انجام می شود.
روزبه زورقی افزود: در این مسابقات که به مدت 5 روز برگزار می شود شش تیم در قالب 30 شرکت کننده حضور دارند.
وی اضافه کرد: مسابقات در این 5 روز در 7 دور به روش سوئیسی برگزار می شود.
زورقی گفت: اصفهان، ، بابل،آبادان،تهران، کرج و فردیس در اولین دوره مسابقات آزاد شطرنج نابینایان و کم بینایان شهرهای کشور شرکت دارند.
زورقی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته 10 اعزام به مسابقات کشوری داشته ایم که در مجموع 24 مدال را در رشته های مختلف توانسته ایم به دست آوریم.
وی ادامه داد: هم اکنون حدود 200 ورزشکار سازمان یافته در رشته های شطرنج آقایان و بانوان ،دو ومیدانی آقایان و بانوان،فوتبال پنج نفره مردان نابینایان ،فوتسال کم بینایان مردان ،گلبال مردان، شنا مردان و زنان، پرس سینه مردان و دوچرخه سواری دونفره در استان البرز فعال هستند.
رئیس هیات نابینایان و کم بینایان البرز گفت: امسال نیز یکی از برنامه های هیات استان اعزام هر چه بیشتر این ورزشکاران در مسابقات با هدف پیشرفت و توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان البرز است.
زورقی گفت:استان البرز دارای ظرفیت های بسیار زیادی در خصوص ورزش نابینایان و کم بینایان است که با برنامه ریزی می توان از این ظرفیت ها هر چه بیشتر بهره برد.
وی با بیان اینکه اماکن ورزشی را هر چه بیشتر می توان در اختیار این ورزشکاران قرار داد اظهار داشت: یکی از برنامه های هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان البرز در سال 96 این است که با برگزاری جلسات و هماهنگی های بیشتر با ادارات، سازمان و تمامی هیات های ورزشی در استان از ظرفیت این ارگان ها و هیات ها برای پیشرفت ورزش نابینایان و کم بینایان بهره برد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار