کد خبر: ۴۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 11 June 2015

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی ازشناسایی و دستگیری باند سارقان خودرو پراید با ۳۰ دستگاه خودروی سر قتی در شهر تبریز خبر داد.

صابر عباس‌زاده اظهار داشت: در پی افزایش سرقت خودرو در سطح کلانشهر تبریز موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان تیم اداره مبارز ه باسرقت این پلیس قرارگرفت.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان با احصاء بازه‌های زمانی و مکانی سرقت ها وجمع‌آوری دلایل و مدارک واستفاده از اطلاعات منابع، در نهایت با انجام تعقیب و مراقبت شبانه روزی یک نفر متهم سابقه داربه هویت معلوم را با یک‌دستگاه خودرو سرقتی پراید دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

وی افزود: در تحقیقات علمی و تخصصی اولیه متهم منکر ارتکاب هرگونه سرقت شد ولی با ارایه دلایل و مدارک و مستندات لب به اعتراف گشوده و به سرقت 30 دستگاه خودرو پراید با همدستی 2 نفر دیگر از نقاط مختلف سطح شهر تبریز اقرار کرد که بلافاصله همدستان وی نیز شناسایی و طی عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

عباس‌زاده گفت: متهمان پس از انتقال به آگاهی در بازجویی های علمی و تخصصی به سرقت خودروهای مسروقه با همدستی متهم ردیف اول اعتراف کردند و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری  اموال مسروقه‌ای از قبیل ضبط پخش ، جک و باند، چراغ، لاستیک و گوشی‌های موبایل و غیره کشف و با دستور مقام قضایی به مالباختگان تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان در مورد شگرد سارقان گفت :متهمان در محل های خلوت خودروهای پراید مدل زیر 1385 را که فاقد سیستم ایموبلایزر بودند سرقت کرده و آنها را به حاشیه شهر و محل های خلوت انتقال و پس از سرقت لوازم و محتویات داخل آنها به صورت بدون صاحب رها کردند.

وی گفت: تمام صحنه‌های سرقت مورد بازسازی و شکات نیز شناسایی شدند و در این راستا متهمان یک نفر مالخر به هویت معلوم را معرفی کردند که تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

این مقام انتظامی افزود: متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرای عمومی تبریز معرفی و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

عباس‌زاده در آسیب‌شناسی علت ارتکاب جرم از سوی متهمان را اعتیاد سارقان به مواد مخدر و تامین هزینه‌های آن، بی توجهی شرکت‌های سازنده خودروها به ضریب امنیتی آنها و بی توجهی مالباختگان به هشدارهای پلیسی و عدم استفاده از امکانات ضد سرقت اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :