معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز ضمن ابراز تاسف از قتل دردناک آتنا اصلانی دانش آموز دبستانی گفت: شنیدن این گونه اخبار تأسف برانگیز وظیفه ما را در هر مقامی که هستیم دو چندان می کند و جا دارد به حقوق کودکان در کلیه­ی زمینه ها توجه بیشتری داشته باشیم
کد خبر: ۴۶۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳ 19 July 2017

به گزارش تابناک البرز، مهدی جوهری با بیان اینکه پیشگیری از پدیده هایی نظیر قتل آتنا نیازمند سازو کارهای وسیع در حوزه های مختلف است اظهار داشت: پیشگیری از این پدیده نیازمند ساز و کارهای وسیع در حوزه های مختلف فردی، خانوادگی و اجتماعی است ولی در گام نخست والدین موظف هستند نظارت کافی بر کودکان و تعاملات آنها با سایر افراد داشته باشند.

وی اضافه کرد: والدین باید در هر لحظه بدانند که کودکشان کجاست، با کیست و مشغول چه فعالیتی است، والدین باید توجه داشته باشند که نظارت بر فعالیت های کودک حق و وظیفه آن هاست و لازم است این فعالیت ها در محدوده نظارتی آن ها انجام شوند.

جوهری گفت: به خصوص در مواردی که کودک با افراد بزرگسال یا نوجوانان تعامل دارد، با برقراری مقررات مشخص در این خصوص می توان این نظارت را به حداکثر رساند و کودکان را از دام گرگهای درنده در جامعه حفظ کرد.

وی ادامه داد: آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان، آموزش امتناع کودکان از خواسته های نابجا و آموزش نحوه مراقبت کودکان از بدنشان باید مورد توجه جدی والدین قرار گیرد .

جوهری گفت: این آموزش ها باید مطابق سطح درک و فهم کودک و با ارائه مثال های روشن و واضح باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: مسئولین در هر مقام و پستی و وابسته به هر جریان سیاسی که هستند، به اندازه دغدغه مسائل سیاسی، دغدغه مسائل اجتماعی و اقتصادی را نیز داشته باشند تا دیگر شاهد وقایعی از این دست نباشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار