در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز گفت: 400 مددجوی جویای کار البرزی از ابتدای سال تاکنون به منظور بهره مندی از فرصت های شغلی به مراکز کاریابی طرف قرار داد کمیته امداد معرفی شده اند.
کد خبر: ۴۶۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 16 July 2017

شاهین رضایی در گفتگو با خبرنگار تابناک البرز  با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده با تعدادی از کاریابی های استان اظهار کرد: معرفی به کاریابی ها، ایجاد تمهیدات لازم جهت حضور مددجویان فاقد مهارت شغلی در دوره های آموزشی بلند مدت فنی و حرفه ای و قرار گرفتن در مسیر اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی و دستیابی به استقلال اقتصادی از جمله مهم ترین برنامه های این نهاد در سال اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال است .

وی افزود: 400 مددجوی جویای کار البرزی از ابتدای سال تاکنون به منظور بهره مندی از فرصت های شغلی به مراکز کاریابی طرف قرار داد کمیته امداد معرفی شده اند .

رضایی تصریح کرد: مددجویان مستعد فاقد مهارت بر اساس علاقه و سنجش بازار کار با هماهنگی این نهاد جهت گذراندن دوره های آموزشی به مراکز معتبر تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای با قابلیت اعطای مدرک رسمی معرفی می شوند .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد البرز، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی موثر برای جهش این افراد درمیدان اقتصادی درحال انجام است و طی سال 95 یک هزار و 300 مددجو دردوره های بلند مدت اشتغال شرکت کردند .

وی با اشاره به اینکه طرح های اشتغال با هدف کمک به پایداری و ارتقاء ضریب موفقیت شغلی، تحت نظارت مستمر و راهنمایی مداوم کارشناسان اشتغال این اداره کل قرار دارد، خاطر نشان کرد: توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انجام و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند .

رضایی بیان کرد: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد با در نظر گرفتن نوع شغل، بین ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال است که بیشتر در زمینه های خدماتی، دامپروری، کشاورزی و صنایع دستی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می شود .

وی در ادامه آمادگی این نهاد را برای مشارکت صاحبان صنایع، مشاغل و اصناف در خصوص ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت و غیر تحت حمایت اعلام کرد و گفت : مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در صورت دریافت تسهیلات اشتغال و رسیدن به مرحله کسب استقلال اقتصادی به تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می شوند .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار