استاندار البرز خبر داد
استاندار البرز از اجرای طرح توزیع انرژی خورشیدی از برق در اشتهارد خبر داد و گفت: در جریان اجرای این طرح، اراضی ۲۰۰۰ هکتار از کویر شهرستان اشتهارد، پایلوت بهره‌برداری از انرژی خورشیدی برای توزیع برق خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 15 July 2017
به گزارش تابناک البرز، سیدحمید طهایی ظهر امروز در هشتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز اظهار داشت: در این جلسه تعدادی از برنامه‌های ملی و ابلاغ شده در بخش ستاد اقتصاد مقاومتی در برش استانی مورد بررسی قرار گرفت.
وی ایجاد مراکز شتاب‌دهی فناوری اطلاعات، توسعه کسب و کارهای نو، امنیت اطلاعات و فناوری‌های اطلاعاتی روز در حوزه آی.سی.تی و فرصت‌هایی که این بخش می‌تواند داشته باشد مورد بررسی قرار گرفت.
طهایی بررسی طرح کارورزی جوانان و دانشجویان به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات را نیز از دیگر محورهای مورد طرح در این نشست برشمرد و گفت: فرایند هوشمندسازی مدارس، نیز گامی بوده است که در استان البرز به همت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از زمان نواختن زنگ مدارس آغاز شده است که خود فرصت‌های شغلی برای این استان خواهد داشت.
استاندار ادامه داد: فرآیند امضا دیجیتال در دستگاه‌ها نیز برنامه‌هایی بود که در سال‌جاری نهایی خواهد شد.
فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان در ادامه با بیان اینکه طرح و برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در این جلسه از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به بررسی گذاشته شد، افزود: طرح ترسیب کربن از جمله طرح‌های در دست بررسی است، همچنین طرح بیابان‌زدایی در استان و طرح‌هایی مبتنی بر پتانسیل‌های منابع طبیعی نیز بررسی شد و طی آن نیز نسبت به راه‌اندازی صندوق توسعه حمایت از منابع طبیعی به‌عنوان طرح حمایتی از منابع طبیعی استان تصمیم گیری شد.
طهایی در ادامه با اشاره به طرح و برنامه‌های شرکت توزیع برق استان بیان کرد: طرح احداث نیروگاه‌های تولیدی و پراکنده در مقایس کوچک با عنوان «بیجی» مطرح گردید که طی آن نیاز به تأمین 150 مگاوات انرژی توزیع برق است، طبق تصمیم‌گیری‌های اتخاذ شده، درخواست مجوز 200 مگاوات برای اجرا در مناطق کویری استان مطرح شد و با توجه به شرایط استان البرز و مناطق کویری آن با استفاده از انرژی‌های نو و خوشیدی این طرح اجرایی می‌شود.
وی بیان کرد: در فاز اول برآورد شده تا 2000 هکتار از اراضی استان این طرح اجراشود.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار