هیات مدیره شهرهای جدید با اعلام خبر که ایستگاه مترو هشتگرد تا شهریورماه به پایان می‌رسد گفت: اگر حدود ۶۰ میلیارد تومان به صورت نقدی از طرف دولت تامین شود، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هم پیمانکار می‌آورد و پروژه مترو کرج ـ هشتگرد تا بهمن ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۴۵۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 13 July 2017
به گزارش تابناک : در حالی عضو هیات مدیره شهرهای جدید خبر داده تا پروژه مترو کرج ـ هشتگرد تا بهمن ماه سال جاری به اتمام می‌رسد. که وعده راه‌‍اندازي متروي هشتگرد سال‌هاست كه شنيده مي‌شود اما مشخص نيست چه زماني اين منطقه براي رفت و آمد با دردسرو سختي روبرو نشوند. در دي ماه 92 مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از برنامه‌ریزی برای ساخت خطوط مترو و توسعه شبکه حمل‌ونقل شهرهای جدید خبر داد و اعلام کرد: مترو شهر جدید هشتگرد تا پایان سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

محسن نریمان گفت: طرح‌های اتصال شهرهای جدید به شهرهای مادر در حال انجام بوده و پیشرفته‌ترین طرح مترو هشتگرد است، مترو هشتگرد به کرج متصل شده و به تهران می‌رسد كه این طرح 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

در ارديبهشت سال 93 مدیرعامل سابق شهر جدید هشتگرد اعلام كرد: باتوجه به اینکه قرارگاه خاتم مسئولیت ساخت این مترو را برعهده دارد، ردیف اعتباری 50 میلیارد تومانی برای تعیین تکلیف مترو هشتگرد در نظر گرفته شده است. محمدرضا توکلی افزود: قرار بود از محل فروش سهام رقمی به مترو هشتگرد تزریق شود که براین اساس 170میلیاد تومان به پروژه اختصاص پیدا می‌کرد که درصورت تامین این اعتبار، تاپایان سال 93 مترو هشتگرد بصورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود.

ريل گذاري در نيمه اول سال

در دي ماه سال 95 قبل وزیر راه و شهرسازی از پروژه متروی هشتگرد بازدید کرد. در این بازدید مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه اکنون برای راه اندازی متروی گلشهر به هشتگرد دو رام قطار خریداری شده است، گفت: این دو رام برای سرویس دهی به جمعیت پیش بینی شده این شهر مناسب نیست. وی اعلام كرد: متروی گلشهر به هشتگرد قرار است به خط متروی کرج- تهران متصل شود اما متروی کرج ظرفیت اضافی ندارد و برایاتصال متروی هشتگرد به تهران- کرج نیاز به مطالعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در همان زمان ابراز اميدواري كرد كه با برداشتن برخي موانع زیرساختی راه‌اندازی مترو شهر جدید هشتگرد تا انتهای سال 95 تحقق خواهد يافت.

اکنون نیز عضو هیات مدیره شهرهای جدید با اعلام خبر که ایستگاه مترو هشتگرد تا شهریورماه به پایان می‌رسد گفت: اگر حدود ۶۰ میلیارد تومان به صورت نقدی از طرف دولت تامین شود، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هم پیمانکار می‌آورد و پروژه مترو کرج ـ هشتگرد تا بهمن ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

حبیب‌الله طاهرخانی  اظهار کرد: هفته قبل بازدیدی از مترو هشتگرد داشتیم که ایستگاه هشتگرد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انشاءالله این ایستگاه شهریورماه به پایان می‌رسد و فقط خطوط ریلی باقی می‌ماند.

وی افزود: برآورد ما نشان می‌دهد بودجه لازم برای تکمیل مترو هشتگرد حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است. اگر ۶۰ میلیارد تومان به صورت نقدی از طرف دولت تامین شود با ۱۰۰ میلیارد تومان که پیمانکار می‌آورد و مطالبه ایجاد می‌کند پروژه مترو هشتگرد به پایان می‌رسد.

طاهرخانی درباره تداخل مترو هشتگرد با پروژه عمرانی شهرداری در پل حصارک گفت: با توجه به این‌که دو پیمانکار در یک نقطه کار می‌کنند، سرعت اجرای کار در حد مطلوب ما نیست ولی به هر حال عملیات اجرا توسط هر دو پیمانکار در حال انجام است.




منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار