فیلم «ساعت پنج عصر» در آستانه اکران عمومی قرار دارد و طبعاً به دلیل حضور چهره ای با جنبه های پروپاگاندای شدید، همچون مهران مدیری در رأس هرم تولید آن، حاشیه ها چه از همان آغاز پیش تولید و چه امروز گریبانگیرش بوده است.
کد خبر: ۴۵۸۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 13 July 2017
به گزارش تابناک : نخستین ساخته سینمایی مدیری همانند اغلب تولیدات پرطرفدار تلویزیونی اش، کنجکاوی برانگیز جلوه کرده است و پیش بینی می شود با آغاز اکران، جرو امیدهای اصلی گیشه باشد. تمام موارد مذکور موجب شده تا حساسیت ها هم به همان میزان در مواجهه با اخبار این پروژه شدت یابد.
 
مهران مدیری: من فیلم سیاسی نساخته ام 
 
تا جایی در کنار اخبار رسمی و غیررسمی، شایعات متعدد هم از گوشه و کنار، به ویژه در فضای مجازی روایت هایی را از پروسه اکران فیلم به دست داده اند. فیلمی که اوایل ماه آخر پاییز سال گذشته در نیاوران کلید خورد و مدیری با فراغت از «دورهمی» پربیننده اش در تلویزیون، تصمیمش را در ساخت نخستین فیلمش عملی کرد. فیلم لوکیشن های متعدد و هنروران فراوانی داشت که تعداد آنان در سکانس هایی بالغ بر ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر می شد تا نشان دهد مدیری سنگ بزرگی را برداشته است.

سیامک انصاری به سیاق عمده کارهای سالهای اخیر مدیری، پرسوناژ اصلی فیلم است و امیر جعفری، آزاده صمدی، نگین معتضدی و خود کارگردان دیگر نقش های اصلی را ایفا کرده اند.

اوایل گفته شد تهیه کنندگی فیلم را سامان مقدم برعهده دارد تا با حضور رفیق مدیری، مشکل نبود امکان قانونی حضور خودش در این سمت رفع شود، اما گویا وی توانسته با متقاعد کردن مسوولان سینمایی تهیه کنندگی فیلمش را برعهده بگیرد. اول مارکت حامی مالی مجموعه تاک شوی دورهمی، اینجا هم به یاری مدیری آمده و روی فیلم سرمایه گذاری کرده است. دیگر حاشیه فیلم اظهارات منتسب به خشایار الوند بودکه روی فیلمنامه مدعی بود و حتی شنیده شد او گفته مدیری هیچگاه فیلمنامه کارهایش را ننوشته که حالا بخواهد برای سناریوی نخستین فیلمش دست به قلم شود.
 
این صحبت ها در شرایطی در فضای مجازی و رسانه ها دست به دست شد که نام مدیری در پوسترها و تبلیغات فیلمش به عنوان نویسنده، تهیه کننده و کارگردان فیلم قید شده است. نکته جالب آنکه مدیری سه سال پیش در چنین روزهایی فیلمنامه ساعت پنج عصر را به نام خود در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت کرده است. هر چند طرح فیلمنامه متعلق به الوند بوده و احتمالاً در جریان نگارش هم شرکت داشته، اما مشخص نیست چرا نام او به عنوان فیلمنامه نویس دست کم در تبلیغات فیلم نیامده است.

این روزها در آستانه اکران فیلم، زمزمه هایی مشکوک مبنی بر ممیزی های گسترده فیلم به گوش می رسد که ما را بر آن داشت از یک منبع معتبر در پروژه جویای جزئیات شود. این منبع آگاه با رد این شایعات آنان را بی اساس خواند و گفت: فیلم مواردی داشته که با تعامل مسوولان سینمایی مشکل حل شده است. این شایعات بیشتر حکم یک کلاغ چهل کلاغ را دارند و نباید به آنها استناد کرد. فیلم مشکل جدی در راه اکران ندارد و بزودی در زمان اعلام شده روی پرده خواهد رفت. وی همچنین اصلاحات فیلم را در حد یکی ـ دو مسئله می داند که هیچ ضربه ای به پیکره و فضای کار نزده اند و نگرانی علاقه مندان به کارهای مدیری را در این باره بی مورد می داند.

مدیری در گفت و گو با ما:

«ساعت ۵ عصر» سیاسی نیست

اما در همین باره بهترین منبع خود مهران مدیری است که می توان به او رجوع کرد. مدیری البته ترجیح می دهد درباره حاشیه ها حرفی نزند و توضیحات بیشتر درباره خود فیلم را هم به زمان اکران آن موکول می کند. با این حال او در مصاحبه کوتاهی با مادر پاسخ به اینکه با توجه به نشانه های موجود در آنونس های منتشر شده از فیلم شایعاتی مبنی بر سیاسی بودن روایت شکل گرفته، ضمن تکذیب این موارد می گوید: «ساعت پنج عصر همان طور که قبلاً گفته ام یک کمدی اجتماعی است و من فیلم سیاسی نساخته ام که برخی آنرا سیاسی قلمداد کرده اند». به گفته او این فیلم قطعاً از ۲۸ تیرماه جاری در گروه قدس روی پرده خواهد رفت و ۲۶ تیر ماه هم یک اکران خصوصی در پردیس کوروش خواهد داشت.

خبرنگار ما تلاش کرد تا نظرات چند تن از مسوولان سینمایی را نیز در این باره جویا شود که موفق نشد و گویا ترجیح دادند در این مورد صحبتی نکنند.

ساعت پنج عصر که از همین الان انتظارات را برای تماشای یک کمدی جذاب از موفق ترین چهره حال حاضر در این عرصه بالا برده است، جایگزین «نهنگ عنبر ۲» خواهد شد.





منبع : روزنامه بانی فیلم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار