مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به حمایت از قشرهای آسیب پذیر گفت : تاکنون 44 هزار کارگر فصلی در این استان مشمول بیمه تامین اجتماعی شده اند.
کد خبر: ۴۵۶۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 09 July 2017
به گزارش تابناک : مرتضی سلامی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: از آنجا که سازمان تامین اجتماعی سازمانی چند کارکردی بوده و در ابعاد مختلف از جمله اجتماعی ، اقتصادی ، بیمه تامین اجتماعی و درمان در سطح ملی تاثیر گذار و تاثیر پذیر می باشد ، حائز نقش تعیین کننده در ثبات اجتماعی ، اقتصادی کشور است وضرورت دارد از پرچمداران اقتصاد مقاومتی باشد.
وی گفت: اکنون پنج انجمن صنفی کارگران در استان البرزداریم که ساماندهی و رسیدگی به مسائل صنفی کارگران انجام می دهند.
وی بیان داشت: پارسال 2 هزارو 700 نفر در البرز شناسایی شدند که از بیمه کارگری استفاده می کردند اما شغل آنان کارگری نبود و از پوشش بیمه ای خارج شدند.
این مسئول افزود: تامین اجتماعی البرز8 شعبه اصلی در استان و 1 شعبه اقماری و 7 واحد کارگزاری بخش خصوصی در سطح شهرستان و 3 واحد اقماری کارگزاری با 515 کارمند به تعداد 443 هزار بیمه شده اصلی و 117 هزار مستمری بگیر دارد.
سلامی گفت: اکنون به یک میلیون و 400 هزار نفر ارائه خدمت ارائه می شود که این تعداد بیمه شده در کارگاه های این استان فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: اکنون 30 هزارو 500 کارگاه فعال در استان وجود دارد، سال گذشته تامین اجتماعی دررابطه با هزینه هایی که انجام داده 22 هزار میلیارد ریال هزینه کرد درحالیکه درآمد این اداره کل 16 هزارو 530 میلیارد ریال بود.
مدیرکل تامین اجتماعی البرز بیان داشت : در این مدت زمان 66 هزار مورد بازرسی ازکارگاه های استان البرز انجام شد.
وی افزود: پارسال 11 هزارو 767 مورد بیمه بیکاری برقرار شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز با اشاره به بدهی کارفرمایان استان گفت : طبق بررسی اسناد اکنون این اداره کل 38 هزار میلیارد ریال از کارفرمایان طلب دارد.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار