مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز از آغاز مرحله دوم طرح توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافربری حمل‌ونقل روستایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵ 04 July 2017
به گزارش تابناک : سید یعقوب میرکتولی اظهار کرد: فرایند واگذاری خودروهای طرح توسعه ناوگان عمومی مسافربری حمل‌ونقل روستایی در پی تفاهم‌نامه مشترک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، شرکت خودروساز و اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری و با اعطای تسهیلات ویژه آغاز شد. 
 
وی با اشاره به اینکه برای تسهیل روند واگذاری خودروها به متقاضیان، شرط ساکن روستا بودن در بخشنامه سال جاری حذف‌شده است، افزود: در این طرح معادل 80 درصد قیمت خودرو تسهیلات بانکی با کارمزد 4 درصد و دوره بازپرداخت 60 ماهه ارائه می‌شود. 
 
میرکتولی با تأکید بر اینکه داشتن کارت هوشمند راننده و ارائه تعهد برای فعالیت در مسیرهای روستایی مورد تائید، ازجمله شرایط متقاضیان برای دریافت این خودروها است، افزود: رانندگان متقاضی می‌توانند برای بهره‌گیری از این تسهیلات به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مراجعه و در صورت دارا بودن شرایط، ثبت‌نام کنند تا پس از طی روال اجرایی و تخصیص تسهیلات، خودروی مدنظر برای فعالیت در مسیرهای روستایی به آن‌ها واگذار شود. 
 
این طرح باهدف ساماندهی حمل‌ونقل عمومی روستایی، فراهم کردن امکان نظارت بر فعالیت ناوگان و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی از سال 95 آغازشده است و در سال جاری با تسهیل شرایط ادامه می‌یابد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار