مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت:در ۲۵ شهر و۷۲۵ روستا استان عملیات گازرسانی انجام شده که با این مقدار ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۵۳ درصد جمعیت روستایی از نعمت سوخت گاز بهره مند شده اند.
کد خبر: ۴۵۲۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 03 July 2017
به گزارش خبرنگارخبرگزاری تابناک ، سیروس شهبازی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: حدود ۲ هزار و ۲۰ مشترک در واحدهای صنعتی، ۵۱۷ هزار مشترک خانگی و در مجموع در استان ۵۲۰ هزار مشترک داریم که از نعمت گاز طبیعی استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون روستاهایی که بالای ۲۰ خانوار و سرانه کمتر از ۶ میلیون تومان می توانند از نعمت گاز برخوردار شوند  و در استان ۲ هزار و ۴۹۰ روستا داریم که 
۱ هزار و ۷۳۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

شهبازی تصریح کرد: از این تعداد  روستای بالای۲۰ خانور در ۷۶۵ روستا عملیات گاز رسانی صورت گرفته و ۶۳۰ روستا در حال انجام و ۵۰۰ روستای دیگر برای انجام کارهای نقشه برداری و پیمان سپاری و ... به پیمان گذاشته شده و تا پایان سال ۹۶  نیزتکلیف کلیه روستاهای بالای ۲۰ خانوار روشن خواهد شد.

وی ابراز داشت: کشور ایران دومین دارنده ذخایر و سومین تولید کننده گاز طبیعی در جهان است و  ۷۰ درصد سبد انرژی خانوارها را گاز طبیعی تشکیل می دهد که این سوخت یک سوخت پاک است که ارزش حرارتی بسیار بالایی دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه اظهار داشت: ۷۴ جایگاههای CNG در استان موجود است که روزانه ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز در این جایگاهها به مصرف می رسد.

به گفته این مسئول:یکی از رسالتهای شرکت گازرسانی را تامین سوخت مطمئن است که خوشبختانه طی سال گذشته علی رغم سرمای شدید در هیچ منطقه ای  از استان قطعی گاز را شاهد نبوده ایم.

شهبازی افزود: در سال ۹۵ بالغ بر ۱۲۰۰ کیلومتر گازرسانی داشتیم که در این مدت۳۰ هزار مشترک جدید اضافه شد و به این لحاظ رتبه چهارم کشور را کسب کردیم.

وی گفت: مصرف روزانه ۱۱ میلیون متر مکعب گاز، بهره مندی ۳۰۰ روستا از نعمت گاز، ۷۰۰ کیلومتر شبکه گذاری، ۱۲ هرار نصب انشعاب و اضافه شدن ۳۰ هزار مشترک جدید از اهداف سال 96 این اداره می باشد

ایشان افزودند: تا قبل از سال ۹۲ فقط ۲۱۳ روستا از نعمت گاز برخوردار بودند که این میزان در سال ۹۵ به ۷۶۶ روستا رسید همچنین در بخش روستایی تا قبل از سال ۹۲ ضریب نفوذ ۲۹ درصد بودکه در سال ۹۵ به ۵۳ درصد رسید.


مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه اظهار داشت: درمصوبات سفر مقام معظم رهبری  به استان قرار بود که ۵۰۰ روستا  گاز رسانی شود که تا کنون ۹۲ درصد کار پیشرفت داشته است.

شهبازی ابراز داشت: شرکت گاز استان کرمانشاه مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان از مشترکین طلب دارد که ۱۱۰ میلیارد آن مربوط به صنایع و مابقی مربوط به مشترکین خانگی، اداری و تجاری است و بدلیل اینکه بخش عمده ای از یارانه ها از محل درامدهای این شرکت تامین می شود لدا مردم در پرداخت بهای مصرفی گاز خود باید اهتمام ویژه داشته باشند.

 وی اذعان داشت:بهای گاز در استان بنا به اقلیم های مختلف  به چهار گروه تقسیم می شود  که در فصل های گرم سال تا ۸۵ متر مکعب مصرف، بهای هر متر مکعب ۴۵ تومان و تا ۹۵ متر  مکعب ۱۳۱ تومان است و در فصل سرد سال تا ۲۵۰ متر مکعب مصرف، هر متر مکعب ۴۱ تومان و تا ۳۵۰ منر مکعب هر متر مکعب ۹۶ تومان محاسبه می شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار