کد خبر: ۴۵۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 02 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد از افزایش شش درصدی پرداخت زکات فطریه و کفاره در سال جاري نسبت به سال قبل خبر داد .

 «غلامرضا مشعلچی» با بیان این که كميته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان وظیفه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات را برعهده دارد، گفت: طبق آمار اولیه، مردم نیکوکار استان یزد هفت میلیارد و 300 میلیون ریال زکات فطریه و کفاره عمد و غیرعمد در ماه مبارک رمضان امسال را به نیازمندان اهداء کردند .

وي با اشاره به اين كه در روز عید سعید فطر پایگاه‌های این نهاد در مکان‌های مختلف از جمله معابر اصلی، ورودی و خروجی شهرها، پلیس راه، نزدیکی مساجد و مصلاهای برگزاری نماز عید مستقر بود، افزود: یک هزار و ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد در روز عید فطر در سطح استان نسبت به جمع‌آوری فطریه و کفاره مردم نیکوکار مبادرت کردند که از این میزان پایگاه ۵۳۰ مرکز مربوط به کمیته امداد، ۳۰ مورد در مراکز نیکوکاری، ۵۰۰ پایگاه در مساجد و ۴۰ پایگاه نیز به صورت سیار فعال بودند .

معاون کمیته امداد استان با بيان این که کانون فرهنگی مساجد، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه دارای مجوز نيز این نهاد را در امر جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره یاری کردند، تصریح کرد: چهار میلیارد و 280 میلیون ریال از کمک‌های جمع آوری شده مربوط به زکات فطره عام و سادات و بیش از سه میلیارد ریال نیز کفاره عمد و غیرعمد بود .

مشعلچی در پايان نيز خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته شش میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال زکات فطریه و کفاره عمد و غیر عمد به نیازمندان اهداء کردند كه سه میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال از مجموع کمک‌های اهدايی مربوط به زکات فطریه عام و سادات و سه میلیارد و ۳۸۵ میلیون ریال نیز مربوط به کفاره عمد و غیرعمد بوده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار