مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: در عید فطر امسال بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال فطریه عام و سادات و کفاره عمد و غیرعمد در ۲۷۰۰ پایگاه فعال استان جمع‌آوری شد‌.
کد خبر: ۴۵۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ 01 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،محسن مسعودیان‌راد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه اوج نیکوکاری‌ها و تبلور همبستگی ملی است و امسال در این ایام یک رشد قابل توجهی در فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته شاهد بودیم.
وی افزود: مسئله اطعام ساده به عنوان یک نماد موفق به‌خوبی تبلور یافت و بالغ بر ۹۲ میلیارد ریال تا این لحظه در این هر موضوع هزینه شد و پیش‌بینی بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال را داریم و به نسبت سال قبل که ۳۰ میلیارد ریال بود رشدی بیش از ۳ برابر را داشت.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به حضور مددجویان تحت پوشش در سفره‌های طرح اکرام رضوی، خاطرنشان کرد: در این ایام مبارک هر شب حدود ۳ هزار مددجو مهمان این سفره‌های متبرک بودند و نزدیک به ۴ هزار نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده نیز در هر شب با مشارکت خیران‌نیک‌اندیش اطعام شدند و خراسان رضوی رتبه نخست کشور در امر اطعام بودند و در سطح استان شهرستان‌های منطقه یک مشهد با ۱۵ میلیارد ریال،  سبزوار ۱۴.۵ میلیارد ریال، خواف با ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بیشترین میزان اطعام را داشتند و تمامی این اطعام‌ها با کمک‌های مردمی داده شد.
مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه ۱۸۰ هزار نفر آماده مشارکت در طرح اکرام ایتام بودند، تصریح کرد: از این میزان ۱۸ هزار نفر در خراسان رضوی بودند که تاکنون مشخصات ۱۰ هزار نفر از آن‌ها در سیستم‌های اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ثبت شده است و این افراد سرپرستی ۱۸ هزار یتیم استان عهده‌دار شدند.
وی با اشاره به استقبال پرشور مردمی از بازارچه‌های رمضان، تاکید کرد: در سطح استان ۸ بازارچه رمضان فعال بودند که از این تعداد ۲ بازارچه آن در مشهد بود و در این بازارچه‌ها در مجموع ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال درآمدزایی برای مددجویان فعال در این بازارچه‌ها ایجاد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظارت‌های امسال بر صندوق‌های فطریه و کفاره به‌صورت ویژه بود، بیان کرد: افراد حاضر در پای صندوق‌ها آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و حتی امسال برای نخستین بار روحانی پای صندوق‌ها قرار دادیم تا پاسخگوی سوالات شرعی در امر پرداخت زکات فطریه و کفاره باشند و این سیستم پاسخگویی به‌صورت اینترتی هم فعال بود و در این امر آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم توصیه‌های و راهنمایی‌های لازم را داشت.
مسعودیان‌راد گفت: مبالغ جمع‌آوری شده بلافاصله به حساب مددجویان واریز شد و امسال بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال فطریه عام و سادات و کفاره عمد و غیرعمد در ۲۷۰۰ پایگاه فعال استان جمع‌آوری شد و در سال گذشته ۱۴ میلیارد ریال بود و افزایشی ۲۱ میلیاردی تا این لحظه داشته است و پیش‌بینی می‌شود که این عدد تا پایان سال به ۵۰ میلیارد ریال برسد.
وی افزود: در این رابطه مشهد با ۷ میلیارد ریال بالاترین میزان فطریه و کفاره جمع‌آوری‌شده در سطح استان را داشته است که این رقم معادل ۲۸ درصد کل وجوه جمع‌آوری‌شده فطریه و کفاره در خراسان رضوی بوده است؛ همچنین فطریه‌ها و کفاره‌های جمع‌آوری شده در محلات که برعهده مساجد بود در میان مددجویان همان محله توزیع شد و این مساجد نمایندگی‌های اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در سطح استان بودند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان کرد: اقدامات مربوط به ماه مبارک رمضان از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و با یک برنامه‌ریزی مطلوب مدیریت بسیارخوبی در اجرای هرچه‌بهتر بخش‌های مختلف داشتیم و با دستور استاندار خراسان رضوی فرهنگ نیکوکاری در تمامی مجموعه‌های دولتی و غیردولتی استان ترویج یافت و مجموعه‌های برتر در این رابطه تقدیر خواهند شد و به‌طور مثال یک خیرنیک‌اندیش اطعام ۱۲۱ مسجد را متقبل شد و در این مسیر رسانه‌ها نقش ویژه‌ای را ایفا کردند.
مسعودیان‌راد تصریح کرد: طبق مصوبه دولت یارانه مددجویان از ماه آینده توسط مجموعه‌های تحت پوشش پرداخت می‌شود که بخشی از این افراد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی هستند و بخشی دیگر نیازمندان و محرومان هم هستند که در لیست مددجویان تحت پوشش قرار ندارند و در حال شناسایی و ساماندهی این افراد هستیم.
وی تاکید کرد: در نظر داریم تا که در سال ۲۰۱۷ همایش خیران جهان اسلام را در حرم مطهر رضوی برگزار کنیم و برنامه‌های آن در حال تدوین است و در این رابطه اطلاعات تکمیلی در امر زمان و مکان برگزاری این همایش و محتوای آن متعاقباً اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار