رییس دادگستری شهرستان ورامین گفت: دستگاه قضایی از زمین خواری ۴۰ میلیاردی و اجحاف در حق بیت المال در این شهرستان جلوگیری کرد.
کد خبر: ۴۵۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 01 July 2017
عبادالله میرزایی مطلق صبح شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضائیه، گفت: شهید بهشتی بر گردن همه ملت ما حق دارد و درسی برای همه مدیران است، ما سر سفره شهدا نشستیم و نباید راه را فراموش کنیم.
 
وی گفت: از جهت دیگر گرامیداشت هفته قضا و قضاوت به عنوان منصب مهمی در جامعه و اسلام را داریم که بسیار اهمیت دارد.
 
میرزایی مطلق افزود: در سال گذشته ۱۵۷۰۹ پرونده به شورای حل اختلاف وارد شد و ۱۵۶۰۰ پرونده مختومه شده است و نیز ۱۳۶۳۲ پرونده وارد دادگستری شده است و ۱۳۷۸۲ پرونده مختومه شد.
 
وی گفت: تعداد پرونده های وارده به دادسرای ورامین نیز ۱۷۱۳۲ پرونده بوده و ۱۷۳۲۳ پرونده نیز مختومه شده است.
 
رییس دادگستری شهرستان ورامین اضافه کرد: پرونده های جرائم خشن را با دقت و سرعت بیشتری بررسی می کنیم، چرا که اگر این پرونده ها به سرعت به نتیجه نرسند اثر بازدارندگی نخواهند داشت.
 
وی در خصوص شورای حل اختلاف و امور استخدامی اعضا و دبیران شورای حل اختلاف، گفت: حق بیمه اکثر این افراد پرداخت می شود و بیمه هستند، اما به لحاظ عدم پرداخت بودجه، هنوز موفق به استخدام این عزیزان نشده ایم.
 
میرزایی مطلق گفت: بیش از ۷۰ درصد پرونده های دادگاه انقلاب ورامین، متعلق به افرادی خارج از شهرستان ورامین است.
 
وی افزود: در مسائل کیفری، بیشترین پرونده ها مربوط به موضوعات مواد مخدر، سرقت های خرد، تصادفات و دیگر موارد است.
 
رییس دادگستری شهرستان ورامین با اشاره به پیگیری چند فقره زمین خواری در ورامین گفت: عده ای بدون رابطه حقوقی زمین های دیگران را غصب کرده بودند که دو قطعه زمین خلع ید شد.
 
وی گفت: عده ای ادعا کرده بودند که زمین بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین متعلق به آن ها است که با دقت بررسی کردیم و دیدیم که ادعا صحیح نیست و دستور به ابطال ادعا دادیم.
 
رییس دادگستری ورامین افزود: این دعوا صحیح نبود و ما رای به ابطال دادیم، در پرونده دیگری یکی از جایگاه داران پمپ بنزین منطقه ورامین میزان ۳۵ میلیارد ریال از حق شرکت پخش فرآورده های نفتی را مسترد نکرده بود و دادگاه موضوع کلاهبرداری را وارد دانسته و حکم به حبس و استرداد حق شرکت پخش فرآورده های نفتی داده است.
 
مدیران یکی از نهادهای غیر دولتی قصد انجام معامله ای داشتند که ۴۰ میلیارد ریال اجحاف در حق بیت المال می شد اما دادستان به عنوان مدعی العموم دخالت کرد و مانع انجام این معامله شد.
 
وی با اشاره به انفصال از خدمت یکی از اعضا شورای شهر ورامین گفت: در این پرونده کیفرخواست صادر شده است و لذا عضو شورا تعلیق شد، اما هنوز پرونده به نتیجه نرسیده است.
 
میرزایی مطلق در خصوص پرونده زمین خواری بزرگ و ۲۰۰ میلیارد تومانی نیز گفت: این پرونده هنوز به نتیجه نرسیده است.
 
وی در مورد مهم ترین علت وقوع جرم در منطقه ورامین گفت: از نظر جرم شناسی، تنها یک دلیل عامل جرم نیست، عوامل بیکاری به عنوان ام الجرائم، عدم فرهنگ سازی، طلاق و تربیت ناصحیح از دلایل ارتکاب به جرم است، اما هیچ دلیلی نمی تواند ارتکاب به جرم را توجیه کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار