همزمان با عید فطر؛
معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی از استقرار 2 هزار و 600 پایگاه جذب زکات فطریه و کفاره دراستان خبرداد.
کد خبر: ۴۴۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴ 24 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، سلمان دانشور معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان رضوی ضمن تبريك پيشاپيش عيد فطر، گفت: مسلمانان به شكرانه يك ماه روزه داري، زكات بدن و سلامتی شان را به عنوان فطریه پرداخت مي كنند كه اين امر نشان از اجرای اين امر الهي است.
وي با اشاره به اين مطلب كه طبق قانون مجلس شوراي اسلامي، مسئول جمع آوري زكات فطره كميته امداد است، بيان کرد: كميته امداد براي جمع آوري زكات فطره در خراسان رضوی 2 هزار و 600 صندوق و پایگاه خود را در سطح استان مستقر مي كند که از آمار فوق 600 صندوق در مشهد و مابقی در سطح شهرستانهاي استان مستقر مي شوند.
دانشور، به وجود بارگاه منور رضوي در مشهد مقدس و حضور خیل عظیم زائران اشاره داشت و خاطرنشان کرد: پایگاه های فوق در مراکز نیکوکاری، دفاتر کمیته امداد، مساجد، معابرعمومي و خیابان های پرتردد پايانه هاي مسافربري و ناوگان حمل و نقل عمومي و در مشهد اطراف حرم مطهر رضوی مستقر می شوند.
وي باتشریح ساعت كاري پايگاه ها، ادامه داد: فعاليت پايگاه هاي اين نهاد در مشهد مقدس از ساعت 12 بامداد شب عید فطر آغاز و تا ساعت 22 روز عید فطر ادامه خواهد داشت که تعداد این پایگاه ها در روز دوم به 50 درصد کاهش می یابد.
دانشور با اعلام اینکه طی هماهنگی با مراجع قانونی از فعالیت پایگاه های فاقد مجوز جلوگیری می شود، خاطرنشان کرد: نیکوکاران در ارائه فطریه و کفاره خود به پایگاه ها و صندوقهای دارای مجوز و با نام و نشان مشخص و داشتن کارت شناسایی افراد اقدام کنند.
وی با هشدار به آگاهی مردم نسبت به وجود شبکه های مجازی و شماره حسابهایی که از این طریق اعلام می شود گفت: این گونه دریافت ها قابل تایید نیستند واحتمال سودجویی وسوء استفاده وجوددارد.
دانشور، ضمن دعوت همگانی از عموم مردم برای مشارکت در این واجب الهی، بیان کرد: مقرر شده است وجوه جمع آوری شده فطریه و کفارات  با تفکیک موضوعی سادات وعام، در اولین فرصت و با همکاری بانکهای عامل به حساب خانواده های شناسایی شده تحت حمایت که واجدالشرایط هستند، واریز شود.
معاون مشارکت های کمیته امداد استان یادآور شد: شهروندان مي توانند از طریق سیستم بانکی به شماره حساب بانک ملی 0105224406000 و یا شماره کارت 6037991899511111 که در صورت واریزی به این روش برای فطریه عام با شناسه واریزی34478، برای فطریه سادات با شناسه واریزی34586، برای کفاره غیر عمد با شناسه واریزی 34370 و برای کفاره عمد با شناسه واریزی 34262  اقدام و هم چنین برای پرداخت آنی با شماره گیری کد USSD # 051*8877* از طریق تلفن همراه خود نسبت به واریز وجوه فطريه اقدام کنند .

شایسته ذکر است: در خراسان رضوی بیش از 128 هزار خانوار مشتمل بر جمعیت بیش از 216 هزار نفر از کمیته امداد خدمت دریافت می کنند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار