تيم ملي واليبال جوانان ايتاليا نخستين حريف ايران در رقابت هاي قهرماني جوانان جهان است.
کد خبر: ۴۴۶۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 22 June 2017
به گزارش تابناک : نوزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني جوانان زير 21 سال جهان با حضور 16 تيم برتر از دوم تا يازدهم تيرماه به ميزباني جمهوري چک و در شهرهاي «چسکه بوجويتسه» و «برنو» برگزار مي شود. تيم ملي واليبال جوانان ايران در دور مقدماتي اين رقابت ها در گروه سوم با تيم هاي ايتاليا، آرژانتين و اوکراين همگروه است.
شاگردان بهروز عطايي در نخستين ديدار خود بايد در ديداري حساس و تا حدود زيادي تعيين کننده برابر ايتاليا قرار بگيرند. تيم ملي واليبال زير 21 سال ايتاليا سال‌ها است موفقيت بزرگي در مسايقات قهرماني جوانان جهان را کسب نکرده است.
در مسابقات سال 2013 ايتاليا آخرين موفقيتش را در اين مسابقات به دست آورد و موفق شد با شکست دادن فرانسه در ديدار رده‌بندي، مدال برنز را به گردن بياويزد؛ همان زماني که «مارکو بونيتا» هدايت اين تيم را بر عهده داشت.
تيم ملي جوانان ايتاليا در دوره بعد يعني در سال 2015 به مقامي بهتر از پنجمي نرسيد. مي توان گفت که آنها در سال 2013 بعد از جندين سال صاحب مدال در اين مسابقات شدند، چراکه پيش از اين آنها در سال 1995 توانسته بودند مدال برنز را از آن خود کنند. قبل از آن هم ايتاليا در سال هاي 1991 و 1993 دو مدال نقره به دست آورده بود.
اولين مدال بلندقامتان جوان ايتاليا در سال 1985 به دست آمد. در سالي که خود ايتاليا ميزبان بود و در فينال مقابل شوروي تن به شکست داد و از رسيدن به جام قهرماني بازماند.
در حال حاضر هدايت لاجوردي پوشان مدعي را «مايکل توتيره» برعهده دارد که در 12 فوريه سال 1976 متولد شده است. اين مربي در سال 2005 کارش را به عنوان کمک مربي در تيم دسته دويي «پريسما» آغاز کرد و تا فصل بعد که اين تيم توانست به دسته يک صعود کند در اين تيم باقي ماند. در سال 2007 هم او به عنوان سر مربي اين تيم معرفي شد.
وي در سال 2011 به تيم ملي رفت و در تيم جوانان ايتاليا کارش را آغاز کرد. او به همراه تيم جوانان ايتاليا در قهرماني اروپا 2012 موفق به کسب عنوان قهرماني شد. توتيره از سال 2013 هدايت تيم زير 21 سال و زير 23 سال ايتاليا را بر عهده گرفت و با اين تيم در سال 2015 موفق به کسب مدال برنز مسابقات زير 23 سال جهان به ميزباي دبي شد.
ريکاردو برتولي، بازيکن شماره 6 و پاسور اين تيم پاسور دوم تيم ملي بزرگسالان ايتاليا در ليگ جهاني امسال بود. وي عضو تيم ميلان است و 19 سال سن دارد.
اين بازيکن 188 سانتي متري با هوش بسيار بالا و دقت و کيفيت پاس خصوصاً در امتيازهاي بالا ، همچنين سرويس هاي پرشي خوب از جمله بازيکنان تعيين کننده لاجوردي پوشان است.
همچنين جيانلوکا گالاسي، بازيکن شماره 12 و دفاع وسط ايتاليا از ديگر بازيکنان موثر ايتاليا است. اين بازيکن 20 ساله متولد شهر ترنتينو است و عضو ميلان است.
او با قد 201 سانتي متري تقريباً بازيکني تمام عيار در تمامي فاکتورها به خصوص دفاع با سيستم و خواندن دست پاسور در رسيدن به دفاع کنار آنتن است.
اسامي بازيکنان تيم ملي واليبال جوانان براي حضور در مسابقات قهرماني جهان به شرح زير است:
جواد کريمي، علي رمضاني، رسول آقچه لي، پوريا يلي، اميرحسين اسفنديار، اسماعيل مسافر، شايان شاهسوند، ميثم صالحي، علي اصغر مجرد، علي يوسف پور، طيب عيني و اسماعيل طالبي
اکبر محمدي (سرپرست)، بهروز عطايي (سرمربي) مسعود آرمات، عليرضا طلوع کيان، احمد لاهوتي (مربيان)، حسين خورياني (آناليزور)، مهدي احمدي (پزشک) و محمود محمدي (ماساژور) اعضاي کادر فني تيم ملي در مسابقات قهرماني جوانان جهان هستند.




منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار