وزیر نفت گفت: علت کاهش قیمت نفت افزایش غیرپیش‌بینی شده تولید نفت آمریکا بوده که طی چند ماه گذشته حدود ۹۰۰ هزار بشکه تولید نفت آمریکا اضافه شده است.
کد خبر: ۴۴۵۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶ 21 June 2017

به گزارش تابناک : بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت نفت کاهش پیدا کرده و در این شرایط دیپلماسی نفتی ایران در اوپک برای افزایش قیمت نفت چه خواهد بود، گفت:  علت کاهش قیمت نفت افزایش غیرپیش‌بینی شده تولید نفت آمریکا است که طی چند ماه گذشته حدود 900 هزار بشکه تولید نفت آمریکا اضافه شده و این میزان بیش از آن چیزی است که اعضای اوپک پیش‌بینی می‌کردند.

 

وی افزود: اکنون در حال رایزنی با اعضای اوپک هستیم تا برای اتحاذ تصمیمات لازم آمادگی پیدا کنیم، البته تصمیم‌گیری در این زمینه دشوار است و بدان معناست که اوپک باید تولید خود را کاهش دهد.

 

وزیر نفت ادامه داد: اعضای اوپک بحثی دارند مبنی بر اینکه مدت زیادی از کاهش تولید نفت نگذشته که عملا در بازار تاثیرگذار باشد، بنابراین باید مدتی صبر کرد تا شاهد نوع تاثیرات باشیم، زیرا توافق برای کاهش تولید در اوپک کار دشواری بوده اما به هر حال قیمت‌ها کاهش یافته است.

 

زنگنه با اشاره به اهمیت روز قدس بیان داشت: بنده ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، شخصا در این راهپیمایی شرکت می‌کنم.

 

وی ادامه داد: امسال مبارزه با صهیونیست مورد توجه است و تروریستی که در قالب داعش تجلی پیدا کرده را محکوم می‌کنیم.




منبع : دانشجو 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار