مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد :
تابناک مرکزی: مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: تعداد 833 پایگاه ثابت و سیار به منظور جمع آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر از سوی کمیته امداد به عنوان متولی جمع آوری زکات فطره در استان مرکزی مستقر خواهد شد
کد خبر: ۴۴۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴ 19 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، قنبر موسی نژاد مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در گفتگو با تابناک مرکزی با اشاره به اینکه دبیری شورای زکات استان به کمیته امداد واگذار شده است گفت: تعداد 833 پایگاه ثابت و سیار به منظور جمع آوری زکات فطره در روز عید سعید فطر از سوی کمیته امداد به عنوان متولی جمع آوری زکات فطره در استان مرکزی مستقر خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه از این تعداد 698 پایگاه ثابت ، 28 پایگاه سیار و 107 پایگاه در مراکز نیکوکاری مستقر می شوند تصریح کرد: پرداخت به موقع زکات درمانی بر دردهای اقتصادی  جامعه امروز و اقدامی موثر در جهت رشد و سلامت اجتماعی است.

موسی نژاد با ذکر این مطلب که در سال گذشته بیش از 5 میلیارد و 98 میلیون ریال فطریه و کفاره در استان جمع آوری شده است خاطر نشان ساخت: مردم استان  مرکزی بیش از 32  میلیارد  و 500 میلیون تومان در سال گذشته به نیازمندان کمک کردند که این مساعدت ها در بخش جشن نیکوکاری رشد 38 درصدی داشته است.

وی از وجود 130 هزار مشترک صندوق صدقات در سطح استان مرکزی خبر داد و تصریح کرد : سرانه پرداخت ماهانه صندوق صدقات مردم استان بین 400 تا 405 تومان است و مردم استان مرکزی در سال گذشته 43 میلیارد و 140 میلیون ریال زکات نقدی و غیرنقدی به منظور رفع محرومیت و مشکلات اقشار آسیب پذیر استان پرداخت کرده اند.

وی در ادامه از مشارکت 16 هزار حامی در طرح‌های «اکرام ایتام» و «محسنین» خبر داد و افزود : طرح اکرام ایتام به منظور حمایت از کودکان یتیم و طرح محسنین برای حمایت از خانواده های نیازمند دارای سرپرست بیمار، از کار افتاده و همچنین فرزندان غیر یتیم خانواده های محروم راه اندازی شده است و در ماه مبارک رمضان با استقبال خوب حامیان همراه بوده است.

وی با بیان اینکه زکات به عنوان واجب الهی و دغدغه امروز جامعه اسلامی نیازمند توجه جدی است گفت: اگر همه مسلمانان زکات اموال خویش را  به موقع و کامل بپردازند، هیچ فردى فقیر و محروم در سرتا سر کشور اسلامى باقى نخواهد ماند.

وی در پایان با بیان اینکه میزان فطریه سال جاری پس از اعلام مراجع اعظام به عموم مردم اطلاع رسانی می‌شود خاطر نشان کرد: کمیته امداد امین مردم است و زکات فطریه جمع آوری شده در روز عید سعید فطر به سرعت بین خانواده های نیازمند توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار