معاون اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی را مجاز دانست تا از محل منابع داخلی خود، نسبت به تسویه بدهی ناشی از تعهدات با صندوق بین‌المللی پول اقدام کنند.
کد خبر: ۴۴۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 19 June 2017
به گزارش تابناک : اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی اجازه داد تا از محل منابع داخلی خود نسبت به تامین و پرداخت مبلغ چهار هزار و ده میلیارد و نهصد و سه میلیون و ششصد و پنجاه و یک هزار و چهل و هفت ریال، بابت تسویه بدهی ناشی از تعهدات ایران به صندوق بین‌المللی پول به منظور تعدیل ارزش ریالی اقدام کنند.

 
متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

 
وزارت امور اقتصادی و دارایی- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

 
هیات وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۳/۲۴ به پیشنهاد شماره ۵۶/۴۱۷۵۷ مورخ ۱۳۹۶/۳/۱۷ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

 
۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است از محل منابع داخلی خود نسبت به تامین و پرداخت مبلغ چهار هزار و ده میلیارد و نهصد و نود و سه میلیون و ششصد و پنجاه و یک هزار و چهل و هفت ریال بابت تسویه بدهی ناشی از تعهداا جمهوری اسلامی ایران به صندوق بین المللی پول به منظور تعدیل ارزش ریالی اقدام کند.

 
۲- وزارت امور اقتصادی و دارایی بابت تسویه این بدهی، تضمین کتبی لازم را در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.

 
اسحاق جهانگیری

 
معاون اول رئیس‌جمهور




منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار