حتی اگر فرار مالیاتی رونالدو ،که اتفاقی بعید در ورزش امروز نیست، واقعیت داشته باشد؛ از دید باتجربه‌ترین تحلیل‌گران فوتبالی موضوع جدایی او از رئال‌مادرید شایعه‌ و توهم زودگذری است که بیش از هر چیز نیار فوق ستاره پرتغالی برای جلب توجه را برطرف می‌کند.
کد خبر: ۴۴۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 19 June 2017
به گزارش تابناک : رونالدو در حال عبور از مقابل مردم بود که یک خبرنگار از او پرسید: ‹‹روزنامه‌های امروز رو خوندی؟›› او با خونسردی خاصی جواب داد: ‹‹وجدان پاکی دارم! ›› در ادامه، مکالمه چند ثانیه‌ای بین این دو نفر اینطور تمام شد که خبرنگار دوباره پرسید: ‹‹یعنی بی‌گناهی ... ›› و کریس دو بار پشت سر هم تکرار کرد: ‹‹ لبته مرد ... البته!›› این شروعی بود بر تازه‌ترین برگ از زندگی رونالدو. بعد از پشت سر گذاشتن یکی از بهترین سال‌های فوتبالی، حالا کریس اسیر حواشی بزرگی شده است. روزنامه‌های اسپانیایی یکی از داغ‌ترین سوژه‌های خودشان را پیدا کرده‌اند و هرروز آن را با اطلاعات جدیدی روی جلد می‌برند. شبکه‌های تلویزیونی مدام از احتمال خروج کریس از برنابئو حرف می‌زنند و خیلی‌ها مقصد بعدی او را هم مشخص کردند. همه این‌ها در شرایطی است که رونالدو الان در کشور روسیه آماده حضور در جام کنفدراسیون‌ها است. یکی از کارشناسان تلویزیونی فوتبال اسپانیا چند روز پیش گفت: ‹‹نه اینکه جام کنفدراسیون‌ها جذابیت‌هایی در حد و اندازه‌های کریس داشته باشد، اما ما بعد از شاهکارش مقابل یووه، صفر و صد این روزهای او را به خوبی یادمان هست و مطمئنا عملکردش در این بازی‌ها همراه با یک نتیجه‌گیری از وضعیت درونی او خواهد بود.››
بعد از اینکه خبر مربوط به فرار مالیاتی نیمار در همان ابتدای دوران حضورش در بارسا دنیا را تکان داد و در نهایت همه چیز به روال عادی برگشت، کم‌کم فرارهای مالیاتی تبدیل به اتفاقی تکراری برای فوتبال شده‌اند. اما در این بین نام افراد همچنان کوبنده‌ترین پتک‌ها را به ذهن اهالی فوتبال می‌زند. چند ماه پیش لئو مسی و حالا کریس رونالدو. رقمی که از سوی منابع معتبر اسپانیایی برای فرار مالیاتی رونالدو اعلام شده چیزی نزدیک به ۱۴ میلیون یورو است. آ-اس در گزارشی نوشته بود که تخلف رونالدو از سال ۲۰۱۱ شروع شده و مربوط به چهار سال است. همچنین این مجله از حکم شش ساله زندان برای مواردی از این دست نوشته بود. البته که اگر این اتهام درباره رونالدو تایید شود، او راه فرار از حبس را دارد. حبسی که حتی این روزها مطرح شدنش در قالب شایعه نیز تکانی بزرگ به دنیای فوتبال داده است. شرایط رونالدو اینگونه است که اگر حکم او زیر ۲۴ ماه اعلام شود – اتفاقی که برای مسی افتاد – ستاره پرتغالی رئال می‌تواند با پرداخت جریمه نقدی پرونده را ببندد. راه دوم و البته تقریبا غیرممکن هم خروج او از اسپانیا است. این احتمال در حالی روز به روز بیشتر روی تیتر روزنامه‌ها و روی خروجی خبرگزاری‌های حتی معتبر می‌رود که باشگاه رئال‌مادرید و مشخصا فلورنتینو پرز حمایت کامل خودشان از کریس را اعلام کردند. طبق ادعای ال‌برنابئو، سران باشگاه حتی حاضر به تمدید قرارداد با رونالدو هستند تا تمامی ضررهای مالیاتی جبران شود.
اینکه فرار مالیاتی رونالدو واقعیت داشته باشد اصلا اتفاق بعیدی نیست. چرا که در طول این چند سال موارد مشابه زیادی در فوتبال اتفاق افتاده است. اما داستان خروج او از مادرید بدون شک توهمی زودگذر است که توسط رسانه‌های عمدتا معتبر دنیا در حال ریشه‌دار شدن است. در حال حاضر سوژه بسیاری از مطبوعات دنیا مربوط به فرار احتمالی مالیاتی رونالدو است. البته که این داستان یک سوی دیگر نیز دارد. طرفداران کریس در جواب اتهام‌های وارد به شماره هفت رئال، دشمنان را به دیدن یکی از آخرین پست‌های اینستاگرامی رونالدو پیش از سفر به روسیه دعوت می‌کنند. جایی که او از همه خواسته سکوت کنند. حداقل فعلا. چرا که ابتدا قرار بود پس از بازگشت کریس از جام کنفدراسیون‌ها - دو هفته دیگر - باشگاه جلسه‌ای مهم با او داشته باشد، اما به تازگی اعلام شد که پرز نمایندگانی برای صحبت کردن با رونالدو در روسیه دارد. اینکه ستاره پرتغالی رئال از برنابئو رفتنی شود، علامت تعجب بزرگی است که از دید باتجربه‌ترین تحلیل‌گران فوتبالی یک شایعه تکان‌دهنده است. از آن دست شایعاتی که شاید گاهی اوقات برای تکان دادن ذهن و دور کردن مردم از مسیر زودباوری لازم است.




منبع : خبرآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار