سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به صدور حکم دادگاه در خصوص تخلف ناظم یک مدرسه در تهران گفت: نامبرده براساس رای هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش، سال گذشته از این وزارتخانه اخراج شده است.
کد خبر: ۴۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 07 June 2015
مسعود ثقفی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با اطلاع از وقوع این حادثه، با تشکیل یک گروه کارشناسی با نظارت هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار داد.

وی اظهار کرد: برهمین اساس ، ابتدا حکم انفصال از خدمت نامبرده در سال گذشته صادر و اجرایی شد.

به گفته وی، آموزش و پرورش شهر تهران از آغاز ماجرا ابلاغ معاونت فرد مورد نظر(ناظم مدرسه) را لغو و مدیر مدرسه را نیز به دلیل عدم توجه به گزارش های واصله برکنار و فرد دیگری را به عنوان مدیر مدرسه منصوب کرد. 

وی افزود: درهمین ارتباط هیاتی از سوی آموزش و پرورش شهر تهران متشکل از بازرس، مشاوره، روابط عمومی به مدرسه اعزام شده و به موضوع مورد نظر رسیدگی کردند.

ثقفی گفت: با توجه به آثار سوء اجتماعی و اداری و قبح عمل ارتکابی توسط فرد مورد نظر و در راستای ماده 13 تخلفات اداری و با موافقت وزیر آموزش و پرورش در 24 اردیبهشت ماه 93 حکم آماده به خدمت نامبرده صادر و شکوائیه هایی علیه فرد مذکور از طرف آموزش و پرورش به صورت مجزا در شعبه کیفری پرونده الحاق شد.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری این اداره کل در تاریخ 4تیرماه 93 رای به اخراج نامبرده صادر کرد و این حکم و رای در 23مهرماه93 توسط هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش قطعی شد و در نهایت حکم اخراج فرد مورد نظر از آموزش و پرورش در تاریخ 24 آبان ماه93 صادر شد. 

وی افزود: در طول این مدت طی چندین مرحله مجرب ترین مشاوران، روان شناسان و اساتید دانشگاه در مکان وقوع حادثه و مدرسه حضور یافته و آموزش هایی را برای خانواده ها به تفکیک پایه های تحصیلی ارایه کردند و از طریق پرسش نامه سنجش هایی برای شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب انجام شد. 

ثقفی ارایه آموزش های لازم برای سایر مقاطع محدوده وقوع حادثه، برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی ویژه مهارت های ارتباطی برای دانش آموزان، تهیه و توزیع بروشور ویژه برای اولیا با عنوان «تربیت جنسی»(پیشگیری از سوء استفاده جنسی)، ارایه خدمات مشاوره ای به صورت رایگان و خارج از نوبت توسط مراکز مشاوره آموزش و پرورش و برگزاری جلسه ای با همکاران شاغل در دبستان مورد نظر با موضوع آموزش و توجیه آنان در مواجهه با دانش آموزان و اولیای آنان را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در رابطه با این موضوع عنوان سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: نصب دوربین مداربسته در محل های عمومی دبستان برای ایجاد آرامش روحی و روانی در اولیا و دانش آموزان با قید فوریت، شاداب سازی، زیباسازی فضای فیزیکی و رنگ آمیزی دیوارهای حیات مدرسه، تخریب مکان وقوع حادثه و تبدیل آن به سالن اجتماعات نیز از دیگر اقداماتی است که در طول این مدت در مدرسه مورد نظر انجام شده است. 

ثقفی تاکید کرد: پیش از این اتفاق، در بررسی های انجام شده هیچ شکایت و مراجعه ای درباره مسایل غیراخلاقی از مدرسه مذکور یا فرد مورد نظر به آموزش و پرورش نشده بود و در پرونده گزینش و استخدام فرد مورد نظر(ناظم خاطی) نکته مبهم و سابقه سوئی وجود نداشته است. 

روز گذشته «محسن افتخاری» سرپرست دادگاه های کیفری استان تهران در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا اعلام کرد که این ناظم مدرسه در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی به دو سال تبعید، دو سال محرومیت از فعالیت فرهنگی، آموزشی و ورزشی و 100 ضربه شلاق محکوم شده است. 

جلسه دادگاه ناظم یک مدرسه در تهران با شکایت والدین چند کودک به جرم کودک آزاری برگزار شد که با وجود انکار متهم، دلایلی علیه وی وجود داشت و با توجه به این دلایل وی محکوم شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار