نصب آسانسور توسط شرکت‌های فاقد مجوز مورد تأیید استاندارد نیست.
کد خبر: ۴۴۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰ 16 June 2017
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: نصب آسانسور توسط شرکت‌های فاقد مجوز مورد تایید استاندارد نیست.

به گزارش مهر، محمد مددی گفت: نصب آسانسور باید از طریق شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر به نام خود شرکت مجری از سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گیرد.

مددی عنوان کرد: مالکین، مهندسین و انبوه سازان برای نصب آسانسور، به منظور رعایت الزامات فنی و تامین ایمنی تجهیزات منصوبه و جلوگیری از ایجاد مشکل در هنگام صدور پایان کار ساختمان باید با شرکت های دارای پروانه طراحی و مونتاژ معتبر به نام خود شرکت مجری از سازمان صنعت، معدن و تجارت، نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.  

مددی افزود: نیروهای فعال در شرکت های فاقد پروانه طراحی و مونتاژ معتبر آسانسور دارای تجربه و تخصص در این زمینه نبوده و برای بهره برداران مشکلاتی را به همراه دارند.

مدیرکل استاندارد همدان عنوان کرد: همچنین برای نصب و راه اندازی آسانسور به تاریخ اعتبار پروانه طراحی و مونتاژ واحدهای نصاب آسانسور که دارای دارای مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت هستند، توجه کنند.

وی بیان داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، تمامی آسانسورهای نصب شده در کشور، از ابتدای سال ۸۲ مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده و این موضوع به همه شهرداری ها برای رعایت موضوع در صدور پایان کار ساختمان ها ابلاغ شده است.

وی با توصیه به شهروندان برای عقد قرارداد با شرکت مجاز نصب آسانسور، گفت: در صورت نصب آسانسور از سوی شرکت های فاقد پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، اداره کل استاندارد برای بهره برداران تاییدیه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادر نمی کند.

مدیر کل استاندارد همدان تاکید کرد: مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید برای اطمینان از ایمنی آسانسورها با شرکت‌های نصاب مجاز در خصوص سرویس و نگهداری مستمر آسانسورهای خود همکاری داشته باشند و در غیر این صورت مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده خود آنان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار