فرید محبی خبر داد :
مدیر کل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد : مقرر شده در سال جاری با هماهنگی دستگاههای عضو شورای زکات استان کار جمع آوری زکات فطریه منحصراً به کمیته امداد واگذار و از طریق این نهاد ثبت شود.
کد خبر: ۴۴۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 15 June 2017
زکات پرداخت‌شده توسط مردم خیر و نیکوکار ۱۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال از ابتدای سال گذشته تاکنون بوده که بیشتر درخصوص جهیزیه نوعروسان، درمان بیماران، تحصیل، مسکن و اشتغال مددجویان هزینه شده است.

نخستین جلسه شورای زکات استان در سال جاری به ریاست امام جمعه یاسوج و دبیری کمیته امداد و دستگاههای عضو دبیرخانه زکات استان در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فرید محبی مدیرکل کمیته امداد استان دراین جلسه با بیان اینکه زکات از واجبات دینی و تاکید شده است، گفت: ما به عنوان عاملان زکات،وظیفه داریم که در زمینه مشارکت حداکثری مشمولان زکات فرهنگ‌سازی کرده و آثار و فواید زکات را برای عموم مردم روشن کنیم.

وی افزود: زکات پرداخت‌شده توسط مردم خیر و نیکوکار ۱۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال از ابتدای سال گذشته تاکنون بوده که بیشتر درخصوص جهیزیه نوعروسان، درمان بیماران، تحصیل، مسکن و اشتغال مددجویان هزینه شده است.
 
 کار جمع آوری فطریه زکات به کمیته امداد سپرده شد

محبی با اشاره به اینکه از محل جمع آوری زکات از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۵۱ مورد خدمت به مددجویان ارائه شده است، بیان کرد: ۹۵ عملیات عمرانی از جمله احداث و تعمیرات مسکن مددجویی، مسجد و حسینیه از محل زکات دریافتی ساخته شده و مابقی برای امور حمایتی مددجویان نیازمند هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت هزینه کرد زکات با محرومان و نیازمندان است، افزود: بر این اساس ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده برای امور معیشتی نیازمندان و رفع مشکلات آنها و ۴۰ درصد هم در زمینه ساخت و احداث پروژه های عام المنفعه از جمله مسجد، خانه عالم، غسالخانه و نیازمندی های مختلف مددجویان هزینه می شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با تصریح اینکه فعالیت های ترویجی با همکاری دهیاران، بخشداران و اعزام روحانی و مبلغ زکات به مناطق اصلی زکات از مهمترین برنامه های کمیته امداد در زمینه توسعه فرهنگ پرداخت زکات است، اظهارکرد: استفاده از ظرفیت‌های استان شامل موسسات خیریه، مساجد،مراکز نیکوکاری، ادارات، خیران، کشاورزان و دامداران و تشکیل شورای زکات در مناطق روستایی، تشویق زکات دهندگان و همکاری مسئولان به خصوص ائمه جمعه و روحانیون در ترویج فرهنگ زکات بسیار موثر است.

محبی یکی از برنامه های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان را جمع آوری زکات فطریه و کفارات مردم برای کمک به نیازمندان برشمرد و گفت: مقرر شده در سال جاری با هماهنگی دستگاههای عضو شورای زکات استان کار جمع آوری زکات فطریه منحصراً به کمیته امداد واگذار و از طریق این نهاد ثبت شود.

سیدعلی اصغر حسینی امام جمعه یاسوج نیز در این جلسه با بیان اینکه زکات یک فریضه حکومتی و یک واجب الهی است، گفت: پرداخت زکات هم اهمیت مادی و هم اهمیت معنوی دارد و خداوند در مال اغنیا سهمی برای فقرا گذاشته و با این کار به نوعی آنها را آزمایش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر زکات به درستی در جامعه پرداخت شود فقیری در جامعه نمی ماند، افزود: زکات باید پرداخت شود و اولین قشری که باید از زکات برخوردار شوند، فقرا هستند و بعد به بقیه مصارف می رسد.

حجه الاسلام حسینی با بیان اینکه لازمه قبولی نماز در درگاه خدا، ادای زکات است، تصریح کرد: اگر زکات داده نشود، نماز هم معلق می ماند و راههای وصول و راههایی که بتوان دلها را به سمت این واجب الهی جلب کرد باید برنامه ریزی شود.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه احکام اسلام عمومی است و هیچ کس نمی تواند شانه خالی کند، گفت: از هیچ کس این تکلیف ساقط نیست و هر کس مسلمان است مسئول است و تمامی مسئولان ادارات عضو و سایرین در این خصوص مکلف هستند هر نوع همکاری در این خصوص انجام دهند.

شایسته ذکر است در پایان این نشست، اعضاء حاضر به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکارهای موثر در زمینه فرهنگ سازی در پرداخت زکات و آگاهی سازی مردم پرداختند و احکام کمیته های مختلف ستاد زکات استان شامل ریاست کمیته مالی و پشتیبانی به مدیرکل کمیته امداد استان، ریاست کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات به مدیرکل صدا و سیما و ریاست کمیته تبلیغات و فرهنگ سازی به مدیرکل تبلیغات استان توسط امام جمعه یاسوج به آنان اعطاء شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار