«به‌نشر» همزمان با شب‌های قدر و ایام نزول قرآن برگزار می‌کند؛
مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از برگزاری نخستین جشنواره ملی «حُسنا» با موضوع طراحی جلد قرآن کریم و کتب ادعیه ویژه هنرمندان و طراحان گرافیک سراسر کشور به همت این انتشارات خبر داد.
کد خبر: ۴۴۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲ 13 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،حسین سعیدی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره کشوری همزمان با لیالی قدر و ایام نزول قرآن کریم منتشر می‌شود، گفت: این جشنواره در مدت زمان حدود دو ماه و در گستره کشوری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه چاپ قرآن کریم، مفاتیح‌الجنان و سایر کتب ادعیه از جمله مهمترین و پرتیراژترین عناوینی است که در انتشارات آستان قدس رضوی منتشر می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره می‌تواند خروجیهای مناسبی برای بهره‌گیری از طرحهای رسیده برای استفاده آثار در دست چاپ این انتشارات داشته باشد.
سعیدی همچنین ادامه داد: ضرورت شناخت زیباییهای هنری و بصری جلد این آثار و نوع پذیرش از طرف مخاطب، تأثیر بسیار زیادی در عرضۀ مطلوب آنها دارد؛ در همین راستا به‌نشر نخستین جشنواره ملی طراحی جلد قرآن کریم و کتب ادعیه را با هدف معرفی و شناخت آثار برگزیده و تشویق هنرمندان و طراحان به ارائه خلاقیتهای هنری در این زمینه در سه بخش قرآن کریم، مفاتیح‌الجنان و ادعیه برگزار می‌کند.
وی با بیان این که تمام هنرمندان و طراحان گرافیک سراسر کشور می‌توانند آثار خود را از طریق تلگرام تا اول مرداد ماه 1396 به آدرس @hosssna2017 ارسال کنند، افزود: اطلاعات بیشتر، ضوابط شرکت در جشنواره، جوایز و سایر موارد نیز در کانال تلگرامی @hossna2017 و سایت Behnashr.com در دسترس است.
مدیرعامل به‌نشر با اشاره به این که داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره «حسنا» از تاریخ اول تا پانزدهم مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: آثار برتر پس از داوری، در تاریخ دوم شهریور ماه معرفی خواهند شد؛ همچنین آثار ارسالی از 24 مرداد تا دوم شهریور ماه در نگارخانه کتاب مشهد در معرض دید عموم هنرمندان و علاقه‎مندان قرار خواهد گرفت.
سعیدی با بیان اینکه محدودیتی در تعداد ارسال آثار توسط هر هنرمند وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ابعاد و مشخصات آثار در اندازه استاندارد است و ابعاد مدنظر آثار از طریق کانال تلگرامی @hossna2017 اعلام شده است.
وی این نکته را نیز یادآور شد: به 14 نفر اول در بخش طراحی جلد قرآن کریم و به پنج نفر برگزیده در بخش‌های مفاتیح‌الجنان و ادعیه در مجموع 140 میلیون ریال هدیه نقدی اهدا خواهد شد.
شایان ذکر است نگارخانه کتاب مشهد در خیابان امام خمینی(ع)، روبه‌روی باغ ملی، طبقه منفی یک فروشگاه مرکزی کتاب انتشارات آستان قدس رضوی واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار