استاندار قم:
استاندار قم با اشاره به نقش راه آهن در توسعه حمل و نقل، گفت: ارتقاء خطوط ریلی استان بر اساس نیازهای آینده باید مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۳۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱ 27 May 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن کشور در قم با اشاره به موقعیت این استان، افزود: با توجه به تردد روزانه پنج هزار و 500 تن به واسطه زیرساخت های ریلی قم، باید با بررسی دقیق نیازهای آینده استان، برنامه ریزی لازم برای افزایش خطوط ریلی صورت بگیرد.

وی همچنین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را مورد توجه قرار داد و با اشاره به آینده روشن این منطقه برای تبدیل شدن به یکی از مهم ترین بنادر خشک کشور، خواستار تسریع در روند اتصال راه آهن سراسری به این بخش شد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری شهر قم، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
 
وی خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن به گمرک قم نیز در راستای توسعه و رونق اقتصاد استان حائز اهمیت می باشد.

روزانه 26 رام قطار از محدوده اداره کل راه آهن قم می گذرد؛ چهار رام قطار در مسیر قم - تهران و بلعکس و همچنین سه رام قطار در مسیر قم- مشهد و بلعکس تردد می کند.

صادقی در ادامه به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مردم حضوری با شکوه در این عرصه داشتند و شهروندان استان قم نیز با مشارکتی بیشتر از میانگین کشوری، موجب سرافرازی نظام اسلامی شدند.

وی همچنین ضمن تبریک انتخاب حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری توسط مردم ایران، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و تعامل همه نهادها شاهد توسعه کشور در دوره پیش رو باشیم.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه گذشته برگزار شد که مردم قم حضور 78 درصدی در این انتخابات داشتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار